گزارش روزانه بازار فارکس، 24 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-24-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از یک روز تعطیلی به خاطر روز شکرگزاری، بازارهای سهام آسیایی یک شبه روندی نزولی طی کردند.
  • دیروز، شاخص مدیران خرید (PMI) انگلیس قوی‌تر از حد انتظار منتشر شد.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) اروپا مطابق با اتفاق نظر فعالان بازار منتشر شده است.

اخبار بازار

  • پس از یک جلسه نسبتاً بی‌تحرک، ارزش سهام آسیایی شبانه عقب‌نشینی کردند. در حالی که سرمایه‌گذاران اکنون انتظار دارند که دولت اقدامات گسترده‌ای را برای حمایت از بخش املاک و مستغلات انجام دهد، چین فشار بر بانک‌ها را برای حمایت از این بخش افزایش داد. در جای دیگر، ریکس‌بانک (Riksbank) نرخ پایه خود را بدون تغییر در ۴ درصد نگه داشت، که این مسئله باعث شگفتی فعالان بازارها شد که انتظار افزایش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره را داشتند (بلومبرگ).
  • دیروز، داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) انگلیس منتشر شد که قوی‌تر از حد انتظارات بود. این شاخص نسبت به ماه گذشته افزایش یافته و نشانه‌های مثبتی برای اقتصاد این کشور را نشان می‌دهد. تیم تحقیقات بارکلیز و فعالان بازار هر دو انتظار داشتند که شاخص‌های مدیران خرید خدمات نشان‌دهنده یک اقتصاد در حال کاهش باشند، در حالی که برآورد مربوط به خدمات ۵۰.۵ بود. در جای دیگر، انتظار می‌رود داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا نشان دهند که اقتصاد همچنان در حال رشد است؛ با این حال، فعالان بازارها فکر می‌کنند شاخص مدیران خرید (PMI) تولید، با رسیدن به 49.8، نشان‌دهنده کاهش خواهد بود (بلومبرگ).
  • شاخص‌های مدیران خرید (PMI) اروپا به طور کلی با اتفاق نظر فعالان بازار هم‌راستا بودند؛ شاخص‌ مدیران خرید (PMI) ترکیبی که برابر با ۴۸.۲ منتشر شد، نشانه‌ای دیگر از کاهش روند رشد اقتصادی اروپا است. این روند در همان روزی اتفاق افتاد که فرانسوا ویلروی (Francois Villeroy)، رئیس بانک مرکزی فرانسه، اعلام کرد که بانک مرکزی اروپا (ECB) دوباره نرخ‌های بهره را افزایش نخواهد داد، مگر اینکه یک رویداد غیرمنتظره رخ دهد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ‌ها را تا جولای ۲۰۲۴ در سطح فعلی نگه دارد، که زمانی است که آنها انتظار دارند کاهش ۲۵ واحدی (bps) نرخ بهره را انجام دهند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 24 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.