جهش خرده فروشی در کانادا

جهش خرده فروشی در کانادا
آنچه در این مقاله میخوانید

حتی در شرایطی که نرخ‌های بهره بالا بودجه خانوار را محدود می‌کند، مصرف‌کنندگان کانادایی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر افزایش یافتند.

بر اساس برآورد قبلی از سوی اداره آمار کانادا که روز جمعه منتشر شد، دریافتی خرده فروشان در ماه گذشته 0.8 درصد افزایش یافت. این بزرگترین جهش از آوریل است و به دنبال افزایش غیرمنتظره 0.6 درصدی در ماه قبل بود که بسیار فراتر از میانگین تخمین ثابت در نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان بود.

با وجود بازگشت شدید در اعداد سرفصل، جزئیات گزارش به ضعف مصرف‌کننده اشاره می‌کند. خرده‌فروشی اصلی، به استثنای پمپ بنزین‌ها و فروشندگان خودرو، در ماه سپتامبر 0.3 درصد کاهش یافت. این کاهش به دلیل کاهش فروش در خرده‌فروشی‌های کالاهای ورزشی، سرگرمی‌ها و آلات موسیقی و همچنین فروشگاه‌های آبجو، شراب و مشروبات الکلی بود که نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان برخی از خریدهای خود را کاهش می‌دهند.

با توجه به اینکه اقتصاد در حال حاضر نشانه‌هایی از رکود را نشان می‌دهد، بانک مرکزی کانادا احتمالاً از چیزی که احتمالاً افزایش موقت تقاضا است گذشته است و هزینه‌های استقراض را 5 درصد نگه می‌دارد در حالی که منتظر می‌ماند تا اقتصاد نرم‌کننده بر هزینه‌ها سنگین‌تر شود. با توجه به رشد بی سابقه جمعیت، خرده فروشی اصلی در حال کاهش است.

در اوایل این هفته، فرماندار تیف ماکلم گفت که نرخ‌های بهره ممکن است اکنون به اندازه کافی محدود کننده باشد تا به ثبات قیمت‌ها بازگردد و فشار نزولی بیشتری بر تورم در راه است و انتظار می‌رود اقتصاد برای چند فصل آینده ضعیف بماند.

دیدگاه خود را درباره جهش خرده فروشی در کانادا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.