توصیه رابرت کیوساکی،نویسنده پدر پولدار پدر بی ‌پول، به خرید ETF بیت کوین

توصیه-رابرت-کیوساکی-به خرید-ETF-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر بی پول»، پیشنهاد کرده است که بهتر است ما در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) سرمایه‌گذاری کنیم. او با هشدار در مورد این که اقتصاد جهانی در حال نزول به سمت یک رکود احتمالی است و خزانه‌داری و بانک فدرال آمریکا قرار است تریلیون‌ها دلار «پول جعلی» چاپ کنند، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد: «مثل اکثر آمریکایی‌ها در خواب نمانید. همین حالا اقدام کنید.»

رابرت کیوساکی و ETF‌های نقدی بیت‌کوین

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بیت‌کوین، در صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) سرمایه‌گذاری کنند. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی روز سه‌شنبه در پلتفرم رسانه‌ای اجتماعی X پستی منتشر کرد و نگرانی‌های خود را در مورد شاخص جعبه مقوایی، شاخصی که توسط برخی سرمایه‌گذاران برای ارزیابی تولید کالاهای مصرفی استفاده می‌شود و ادعا می‌کند که در حال سقوط است، بیان کرد. کیوساکی اظهار داشت که خریداران دست از خرید کشیده‌اند، که نشان‌دهنده احتمال کاهش رشد اقتصادی جهانی است که ممکن است به یک رکود منجر شود. او پیش‌بینی می‌کند که خزانه‌داری و بانک فدرال به این مسئله با چاپ تریلیون‌ها دلار جعلی واکنش نشان خواهند داد.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، نویسنده مشهور پیشنهادات معمول خود برای سرمایه‌گذاری، شامل طلا، نقره و بیت‌کوین، را ارائه داد. او بر افزایش قیمت طلا و هزینه نسبتاً پایین نقره تأکید کرد. علاوه بر این، کیوساکی پیشنهاد داد که یک ETF بیت‌کوین را به عنوان یک جایگزین در نظر بگیرید. در پایان، او با تأکید بر نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که فوراً اقدام کنند و از گرفتار شدن در وضعیت نامناسب پیشگیری کنند.

kiyosaki-cardboard-box

این اولین باری نیست که کیوساکی در مورد احتمال وقوع یک رکود هشدار می‌دهد. در ماه جولای، او پیش‌بینی کرد که یک رکود در راه است. در ماه فوریه، او در مورد یک سقوط عظیم در پیش رو هشدار داد و گفت که رکود امکان‌پذیر است. او پیش‌بینی کرد که تا سال ۲۰۲۵، قیمت طلا به ۵,۰۰۰ دلار، نقره به ۵۰۰ دلار و بیت‌کوین به ۵۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. کیوساکی این پیش‌بینی‌ها را به از دست رفتن اعتماد به دلار آمریکا که او آن را «پول جعلی» می‌نامد، نسبت داد. از نظر او، طلا و نقره به عنوان «پول خدا» و بیت‌کوین به عنوان «پول مردم» در نظر گرفته می‌شود.

کیوساکی نوع ETF‌های بیت‌کوین که توصیه می‌کند را مشخص نکرده است. در آمریکا، ETF‌های بیت‌کوین آتی وجود دارند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هنوز یک ETF بیت‌کوین نقدی را تأیید نکرده است. اخیراً گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، فاش کرد که نهاد نظارت بر اوراق بهادار در حال بررسی بین 8 تا ۱۰ درخواست ETF بیت‌کوین نقدی است. اخیراً رئیس سابق بورس نیویورک گفته است که او انتظار دارد با راه‌اندازی ETF‌های نقدی بیت‌کوین، پول به صنعت رمزارزها سرازیر شود. مایکل سیلور (Michael Saylor)، رئیس شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy)، انتظار دارد تقاضا برای بیت‌کوین پس از هاوینگ و تأیید ETF‌های بیت‌کوین نقدی دو برابر شود.

نظر شما در مورد توصیه‌های رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر فقیر»، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره توصیه رابرت کیوساکی،نویسنده پدر پولدار پدر بی ‌پول، به خرید ETF بیت کوین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.