بانک استاندارد چارترد شروع به ارائه خدمات بورس یوان دیجیتال در چین می‌کند

بانک-استاندارد-چارترد-شروع-به-ارائه-خدمات-بورس-یوان-دیجیتال-در-چین-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک استاندارد چارترد (Standard Chartered Bank) چین به عنوان یکی از اولین بانک‌های خارجی شرکت‌کننده در برنامه آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC) شناخته شده است. این بانک توضیح داد که استاندارد چارترد به عنوان یک بانک بین‌المللی که ۱۶۵ سال در بازار چین ریشه داشته است، نسبت به چشم‌اندازهای توسعه یوان دیجیتال خوش‌بین است.

مشارکت استاندارد چارترد در برنامه آزمایشی یوان دیجیتال

بانک استاندارد چارترد چین محدود روز دوشنبه اعلام کرد که خدمات تبادل یوان دیجیتال را برای مشتریان ارائه داده و به عنوان یکی از اولین بانک‌های خارجی در آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، یوان دیجیتال (RMB)، شرکت کرده است. استاندارد چارترد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین بانک‌های خارجی در چین است. زانگ شیائولی (Zhang Xiaolei)، مدیرعامل بانک استاندارد چارترد (چین)، اظهار داشت:

“ما بسیار خوشحالیم که به عنوان یکی از اولین بانک‌های خارجی در برنامه آزمایشی یوان دیجیتال شرکت کرده‌ایم.”

این بانک توضیح داد که از طریق خدمات پاکسازی بانک شهری به پلتفرم اتصال یوان دیجیتال دسترسی خواهد داشت. یی گانگ (Yi Gang)، رئیس بانک خلق چین (PBOC)، در ماه جولای فاش کرد که انجام معاملات با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، که به نام e-CNY نیز شناخته می‌شود، تا پایان ماه ژوئن به ۱.۸ تریلیون یوان (۲۵۰ میلیارد دلار) رسیده است.

زانگ توضیح داد که به عنوان یک بانک بین‌المللی که ۱۶۵ سال در بازار چین ریشه دارد، استاندارد چارترد نسبت به چشم‌اندازهای توسعه یوان دیجیتال خوش‌بین است. این مدیر اجرایی همچنین اشتراک گذاشت که بانک انتظار دارد گسترش مداوم سناریوهای کاربردی CBDC چین، از جمله پرداخت‌های تجاری مرزی، تأمین مالی تجارت و تأمین مالی زنجیره تأمین را شاهد باشد.

چین یکی از اولین کشورها در جهان است که مطالعه ارز دیجیتال بانک مرکزی را انجام داده و پروژه‌های آزمایشی در مقیاس بزرگ را اجرا کرده است. از زمانی که بانک مرکزی چین (PBOC) پروژه آزمایشی یوان دیجیتال خود را راه‌اندازی کرد، به طور مداوم دامنه آزمایش را گسترش داده است. در حال حاضر، ۲۶ منطقه آزمایشی یوان دیجیتال در سراسر چین وجود دارد.

سخنگوی این بانک اظهار داشت که بانک استاندارد چارترد به طور فعال در ساخت اکوسیستم یوان دیجیتال شرکت کرده و سناریوهای کاربردی نوآورانه‌ای برای ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را مورد بررسی قرار داده است. در سپتامبر سال گذشته، استاندارد چارترد هنگ کنگ در پروژه تحقیقاتی آزمایشی “پل ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی متعدد” شرکت کرد که هدف آن ارائه خدمات تسویه پرداخت‌های مرزی برای معاملات واقعی شرکت‌های واقعی از طریق زیرساخت پل ارز بود.

نظر شما درباره مشارکت بانک استاندارد چارترد در برنامه آزمایشی یوان دیجیتال و ارائه خدمات تبادل برای ارز دیجیتال بانک مرکزی چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک استاندارد چارترد شروع به ارائه خدمات بورس یوان دیجیتال در چین می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.