گزارش روزانه بازار فارکس، 1 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-1-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • تورم هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاهای غیر خوراکی ایالات متحده در ماه اکتبر کاهش یافت و به 0.16 درصد نسبت به ماه گذشته رسید.
  • با وجود تلاش‌های زیاد برای مذاکره، درگیری اسرائیل و حماس در غزه از سر گرفته شد.
  • اوپک پلاس: در مورد حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش «داوطلبانه» بیشتر در عرضه نفت توافق شد.

اخبار بازار

  • فشارهای قیمت کالاهای غیر خوراکی در ایالات متحده در ماه اکتبر کاهش یافت و با پیشگامی خدمات مربوط به کالاهای غیر خوراکی، از جمله دسته‌بندی‌های بدون در نظر گرفتن مسکن، قیمت‌ها 0.16 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافتند که میانگین سه ماهه را در سطح نرمال قبل از دوران همه‌گیری بیماری قرار داد. با وجودی که این خبر خوبی است، جزئیات باعث می‌شود تیم تحقیقات بارکلیز در مورد تداوم این روند کاهش تورم تردید کند. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارد که کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)  نرخ‌ها را تا اکثر سال آینده بدون تغییر نگه دارد، در حالی که اولین کاهش 25 واحدی نرخ‌ها برای دسامبر 2024 برنامه‌ریزی شده است.
  • ارزش جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) دیروز از 1.2695 به 1.2630 کاهش یافت که کمتر تحت تاثیر داده‌های تغییر موقعیت اخیر دلار قرار دارد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک زیاد برای توقف دائم درگیری، آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حماس امروز صبح به پایان رسید. منابع خبری می‌گویند مصر و قطر، که به دستیابی به توافق اولیه کمک کرده بودند، هنوز در تلاش بودند تا به توافق دیگری دست یابند. پس از آن که ارتش اسرائیل اعلام کرد حماس با شلیک به سمت قلمرو آن شرایط آتش‌بس را نقض کرده است، اسرائیل مبارزه خود را علیه این گروه در غزه از سر گرفت (بلومبرگ).
  • سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (OPEC+) روز پنج‌شنبه به کاهش عرضه نفت به میزان تقریباً 900,000 بشکه در روز (b/d) موافقت کردند. جالب اینجاست که این کاهش‌ها به صورت داوطلبانه هستند و آنگولا سهم خود را رد کرده است. به طور خاص، کاهش‌های داوطلبانه بیشتر عبارت هستند از: ایران 223 هزار بشکه در روز؛ امارات متحده عربی 163 هزار بشکه در روز؛ کویت 135 هزار بشکه در روز؛ و قزاقستان، الجزایر و عمان به مقادیر کمتری.
  • قیمت نفت از زمان برگزاری این نشست کاهش یافته است و در زمان نگارش این گزارش، بهای نفت برنت (Brent) دیروز با 3 درصد کاهش به 80.5 دلار در هر بشکه رسید (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 1 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.