پیش بینی فیچ در مورد کاهش قیمت فلزات صنعتی و افزایش قیمت طلا در سال 2024

پیش بینی فیچ در مورد کاهش قیمت فلزات صنعتی و افزایش قیمت طلا در سال 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

رتبه بندی فیچ روز جمعه اعلام کرد که به دلیل کاهش رشد اقتصادی جهانی که بر تقاضا، به ویژه در چین، بزرگترین مصرف کننده مواد خام در جهان تاثیر می‌گذارد، قیمت‌های فلزات صنعتی سال آینده باید کاهش یابد.

فیچ در گزارشی گفت که قیمت معیار مس در سال ۲۰۲۴ در لندن می‌تواند با ۲ درصد کاهش به ۸,۶۰۰ دلار در هر تن برسد، در حالی که بهای سنگ آهن ممکن است تا ۸ درصد پایین آید و به ۱۱۱ دلار در هر تن برسد؛ بهای روی نیز با حدود ۲۹ درصد کاهش، به ۲,۵۵۰ دلار در هر تن خواهد رسید.

این شرکت فعال در حوزه اعتبارسنجی گفت که به دلیل کاهش نرخ بهره مورد انتظار در ایالات متحده در سال آینده، طلا احتمالاً استثنا خواهد بود، که می‌تواند به افزایش ۱۱ درصدی قیمت نقطه‌ای و رسیدن به ۱,۹۰۰ دلار در هر اونس کمک کند.

فیچ خاطرنشان کرد که برخی از شرکت‌های معدنی، مانند شرکت دولتی کودلکوی (Codelco) شیلی که بزرگترین تولیدکننده مس جهان است، با مشکلات عملیاتی مواجه هستند که منجر به کاهش تولیدشان شده است.

فیچ افزود، در آمریکای لاتین، مناقشات منطقه‌ای پیرامون ملی کردن بخش معدن در مناطقی مانند شیلی و پرو شروع به فروکش کردن کرده است.

نظر شما در مورد روند قیمت فلزات صنعتی و طلا در سال آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش بینی فیچ در مورد کاهش قیمت فلزات صنعتی و افزایش قیمت طلا در سال 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.