کمتر از 5 درصد از ارائه دهندگان دارایی رمزارز مستقر در آفریقای جنوبی بیش از 8 میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند

کمتر-از-5-درصد-از-ارائه-دهندگان-دارایی-رمزارز-مستقر-در-آفریقای-جنوبی-بیش-از-8-میلیون-دلار-درآمد-ایجاد-می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

تنها پنج درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی‌های دیجیتال آفریقای جنوبی (FSP) بین 8 تا 10 میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند. مطالعه اداره رفتار بخش مالی نشان داد که بسیاری از ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی‌های کریپتو “درآمد خود را از کارمزد معاملات به دست می‌آورند”.

تنها ۱۰ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی از خدمات مالی رگوله شده و رگوله نشده درآمد کسب می‌کنند

بر اساس یافته‌های مطالعه بازار رمز ارزها که توسط ناظر صنعت خدمات مالی آفریقای جنوبی انجام شده است، تقریباً ۴۶ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی کریپتو درآمدی معادل بین ۵۳ هزار تا ۲.۶۸ میلیون دلار ایجاد کرده‌اند. از سوی دیگر، ۳۸ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی ارزهای دیجیتال گفته‌اند که درآمدی کمتر از ۵۳ هزار دلار حاصل کرده‌اند. تنها پنج درصد در حال ایجاد درآمد بین ۸ میلیون تا ۱۰ میلیون دلار هستند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تنها پنج درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی درآمدی بین ۸ میلیون تا ۱۰ میلیون دلار حاصل می‌کنند. از بین تمام ارائه‌دهندگان خدمات مالی که به درخواست اطلاعات ناظر پاسخ داده‌اند، ۱۰ درصد از آنها درآمد خود را از “هم خدمات مالی رگوله شده و هم رگوله نشده” به دست آورده‌اند.

FSCA

همان طور که توسط سازمان رفتار مالی بخش مالی (FSCA) ذکر شده است، تقریباً ۴۷ ارائه‌دهنده خدمات مالی دارایی‌های ارزهای دیجیتال در مطالعه بازار ارزهای دیجیتال شرکت کرده‌اند. در توضیح دلیل تصمیم خود برای انجام این مطالعه، سازمان رفتار مالی بخش مالی اعلام کرده است که انتظار می‌رود اطلاعات جمع‌آوری‌شده با «تاکید بر قرار گرفتن مصرف‌کننده در معرض دارایی‌های رمزنگاری‌شده» از کار آن پشتیبانی کند. این اطلاعات همچنین ممکن است به این نهاد کمک کند تا “خطراتی را که ممکن است بر رفاه مصرف‌کنندگان تأثیر منفی داشته باشد”، شناسایی نماید.

در همین حال، ۴۹ درصد از ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی‌های ارزهای دیجیتال مورد مطالعه گفته‌اند که یک صرافی ارزهای دیجیتال را اداره می‌کنند. حدود ۱۹ درصد از پاسخ‌دهندگان خدمات مشاوره مرتبط با دارایی‌های ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند، در حالی که ۱۵ درصد خود را به عنوان دلالان ارزهای دیجیتال معرفی کرده‌اند. تنها ۲ درصد گفته‌اند که خدمات نگهداری ارائه می‌دهند.

93 درخواست برای دریافت مجوز دریافت شده است

مطالعه FSCA همچنین نشان داد که بیشتر ارائه‌دهندگان خدمات مالی دارایی‌های ارزهای دیجیتال “درآمد خود را از طریق هزینه‌های معاملات” کسب می‌کنند، در حالی که مدل‌های پرداخت آنها عمدتا مشابه مدل‌های درآمدی سنتی مالی هستند.

در یک جلسه توجیهی رسانه‌ای در تاریخ ۳۰ نوامبر، FSCA اعلام کرد که ۹۳ درخواست مجوز از ارائه‌دهندگان خدمات مالی فعلی و متقاضیان “کاملاً” جدید دریافت کرده است. با این حال، بر اساس گفته دیکتسو ماشیگو (Diketso Mashigo) از FSCA، برخی از متقاضیان در نهایت تصمیم گرفتند که به دنبال دریافت مجوز در آفریقای جنوبی نباشند.

“برخی تصمیم گرفتند کسب‌وکار خود را از کشور خارج کنند و خدمات خود را در دیگر قلمروهای خارجی ارائه دهند.”

ماشیگو همچنین فاش کرد که برخی از متقاضیان درست چند روز قبل از مهلت ۳۰ نوامبر برای درخواست مجوز خود اقدام کرده‌اند.

نظر شما در مورد درآمدزایی ارائه‌دهندگان خدمات مالی در آفریقای جنوبی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمتر از 5 درصد از ارائه دهندگان دارایی رمزارز مستقر در آفریقای جنوبی بیش از 8 میلیون دلار درآمد ایجاد می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.