اگر فدرال رزرو زودتر نرخ بهره را کاهش دهد، بهای طلا در سال 2024 به 2400 دلار خواهد رسید!

بهای-طلا-در-سال-2024-به-2400-دلار-خواهد-رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

با وجود بهبود بیشتر دلار که به عنوان یک مانع برای فلز زرد عمل می‌کرد، قیمت طلا همچنان در راه رسیدن مجدد به بالاترین حد خود، در حدود محدوده ۲,۰۷۹ تا ۲,۰۸۰ دلار که در ماه مه تنظیم شده بود، باقی ماند.

در روز جمعه، پس از آن که مقامات بانک فدرال رویکرد خود را تغییر دادند، و از افزایش چشمگیر نرخ بهره تهاجمی فاصله گرفته و به اولین کاهش نرخ در اوایل ۲۰۲۴ نزدیکتر شدند، قیمت این فلز زرد به ۲,۰۷۵ دلار در هر اونس رسید – روند صعودی خود را برای هشتمین روز متوالی ادامه داد.

به گفته استراتژیست‌های فلزات در بانک آمریکا، فولاد در اولین سه ماهه سال ۲۰۲۴، قوی‌ترین معامله خواهد بود و فلزات پایه در نیمه دوم سال روندی صعودی را طی خواهند کرد، اما تابستان زمان درخشش طلا خواهد بود.

در گزارش اخیرا منتشر شده تحلیلگران بانک آمریکا (BofA) درباره چشم‌انداز فلزات و معدن برای سال ۲۰۲۴، اعلام کردند که در حالی که جنگ در خاورمیانه بهای طلا را در کوتاه‌مدت تقویت کرده است، “در نهایت، این فلز زرد همچنان معامله‌ای بر پایه نرخ‌ها باقی می‌ماند، پس زمانی که فدرال رزرو به صورتی قاطعانه، پایان چرخه افزایش نرخ‌ها را اعلام کند، خریداران جدید باید وارد بازار شوند”.

آن‌ها عقیده دارند که اگر فدرال رزرو زودتر نرخ‌ها را کاهش دهد، طلا می‌تواند سال ۲۰۲۴ را با قیمت ۲,۴۰۰ دلار در هر اونس به پایان برساند. آن‌ها نوشتند:

“قیمت‌های طلا در برابر افزایش شدید نرخ‌های آمریکا در هفته‌های اخیر دوام آورده است.”

در چشم‌انداز طلای سال ۲۰۲۴ خود، تحلیلگران کالای TD Securities اعلام کردند که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا به طور متوسط حدود ۲,۰۱۹ دلار در هر اونس در طول سال خواهد بود. در حالی که TD Securities در آستانه سال جدید نسبت به طلا خوش‌بین است، آن‌ها همچنین به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که باید صبور باشند. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا تا سه ماهه دوم سال آینده به ۲,۱۰۰ دلار خواهد رسید.

تحلیلگران در گزارش خود گفتند:

“با توجه به این که تورم هنوز به مراتب بالاتر از هدف دو درصدی فدرال رزرو آمریکا است، بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نشانه‌ای از کاهش فوری قیمت‌ها را اعلام نخواهد کرد. به همین دلیل، این فلز زرد ممکن است در یک محدوده قیمتی بدون دستیابی پایدار به هدف ۲,۱۰۰ دلاری ما برای یک سه ماهه یا بیشتر باقی بماند”.

رانیا گول (Rania Gule)، تحلیلگر بازار در XS.com، گفت که عوامل کلیدی که می‌توانند رشد طلا به عنوان یک دارایی امن را تضعیف کنند، شامل قدرت نه چندان زیاد دلار است که تلاش می‌کند از پایین‌ترین سطح خود از ۱۱ آگوست بازگردد. علاوه بر این، در مجموع یک حس ریسک مثبت در بازارها حاکم است.

گول گفت:

“با این حال، از دیدگاه من، قیمت‌های طلا پایدار باقی می‌مانند، در پنجمین روز متوالی در محدوده قیمت مثبت حرکت می‌کنند و به نظر می‌رسد همچنان که انتظارات به سمت پایان دادن به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو متمایل است، برای کسب سود بیشتر آماده هستند. این انتظار، به ویژه پس از اظهارات نه چندان سختگیرانه اخیر چند مقام فدرال رزرو، افزایش یافته و باعث شده است تا فعالان بازار بر اساس احتمال اولیه شروع به تسهیل سیاست پولی و کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در مارس 2024 قیمت‌گذاری کند.”

تحلیلگران گفتند که احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به طور قابل توجهی بر پویایی بازار طلا تأثیر می‌گذارد. روز چهارشنبه، در حالی که ارزش دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه خود بود و بیشترین کاهش ماهانه خود در یک سال گذشته را ثبت کرد، طلا به عنوان یک گزینه جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاری ظاهر شد. نرخ بهره پایین‌تر هزینه نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد و جذابیت طلا را افزایش می‌دهد.

توجه معامله‌گران طلا اکنون به اظهارات آتی مقامات فدرال رزرو، به ویژه رئیس جروم پاول (Jerome Powell) معطوف شده است. تحلیلگران گفتند: “ادامه رویکرد کاهش نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو می‌تواند مسیر صعودی طلا را تمدید کند. با شرایط مالی آمریکا که از اوایل ماه سپتامبر آرام‌ترین وضعیت خود را دارند و پیش‌بینی‌های فعالان بازار در مورد کاهش‌های قابل توجه نرخ‌ها در سال آینده، قراردادهای آتی طلا برای صعود قدرتمند خوب موقعیت دارند و گزینه‌ای امن در برابر ناپایداری‌‌های اقتصادی و نوسانات بازار ارائه می‌دهند.”

نظر شما در مورد روند آتی قیمت طلا در سال 2024 چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اگر فدرال رزرو زودتر نرخ بهره را کاهش دهد، بهای طلا در سال 2024 به 2400 دلار خواهد رسید! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.