تحلیل تکنیکال بیت کوین: ارزش بیت کوین در آخرین نوسان صعودی، از سطح مقاومت 42 هزار دلار فراتر رفت

تحلیل-تکنیکال-بیت-کوین
آنچه در این مقاله میخوانید

در تاریخ 4 دسامبر 2023، قیمت بیت کوین نوسانات قابل توجهی را نشان داد و در طی جلسات روزانه بین 39,409 دلار و 42,155 دلار معامله شد. این دارایی رمزنگاری شده به طور موقت از محدوده 42 هزار دلاری عبور کرد — بالاترین سطحی که از زمان سقوط ترا لونا (Terra LUNA) دیده نشده بود. ارزش بازار فعلی بیت کوین حدود 813 میلیارد دلار است و در زمان نگارش این گزارش، هر واحد آن با قیمت 41,556 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین (BTC)

در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین 85 است که نشان‌دهنده یک وضعیت متعادل است، در حالی که اندیکاتور استوکاستیک 89 را نشان می‌دهد که پس از رسیدن به نشانه 42هزار دلار، نشانه‌ای نسبتا نزولی را پیشنهاد می‌کند. شاخص کانالیزه کالا (CCI) در حال حاضر 229 است و همچنان خنثی باقی می‌ماند. حرکت بیت کوین به شدت توسط میانگین‌های متحرک مختلف پشتیبانی می‌شود که همگی نشان‌دهنده مثبت بودن روند حاکم بر بازار هستند.

BTCUSD-2023-12-05
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

میانگین‌های متحرک نمایی (EMAs) و میانگین‌های متحرک ساده (SMAs) برای 10، 20، 30، 50، 100، و 200 روز، از 38,893 دلار تا 40,284 دلار متغیر بودند و به طور مداوم روند صعودی فعلی را تأیید می‌کردند. پس از رسیدن ارزش بیت کوین به 42 هزار دلار، حجم بالای مرتبط با فروش نسبتا کم و حجم پایین‌تر در طی تثبیت، نشان‌دهنده تغییری موقت اما قوی در دینامیک‌های بازار است.

در همین حال، نمودار 4 ساعته یک دیدگاه متفاوت ارائه داد که نشان‌دهنده یک روند صعودی پایدار بود، که با یک سری از بالا‌ترین و پایین‌ترین سطوح مشخص شده است و نشانه‌ای خوش‌بینانه محسوب می‌شود. بالاترین سطح در نمودار 4 ساعته با سطح مقاومت کوتاه‌مدت هم‌راستا است و بالاترین حجم‌ها در حرکت‌های صعودی، از خوش‌بینی فعلی بازار حمایت می‌کنند. برای استراتژی‌های معاملاتی، نقاط ورود بالقوه ممکن است در میان نقاط بازگشت‌ شناسایی شوند، در حالی که نقاط خروج ممکن است در هنگام مشاهده الگوهای وارونگی با حجم بالا در نظر گرفته شوند که نشان‌دهنده پایان احتمالی روند فعلی است.

روند صعودی

تحلیل جامع بیت کوین در تاریخ 4 دسامبر، نشان‌دهنده چشم‌انداز عمدتاً خوش‌بینانه است. هم‌راستایی میانگین‌های متحرک مختلف با نمودارهای بلندمدت که این حس را از طریق مجموعه‌ای از بالاترین و پایین‌ترین سطوح تقویت می‌کنند، نشانگر یک روند صعودی قوی است.

روند نزولی

از سوی دیگر، تحلیل بیت کوین در تاریخ 4 دسامبر نیز می‌تواند با دیدگاه نزولی تفسیر شود. شرایط اشباع خرید پیشنهاد شده توسط شاخص قدرت نسبی ( RSI) و فشار فروش قابل توجه مشاهده شده در تحلیل نمودار کوتاه‌مدت، نشان‌دهنده خستگی احتمالی بازار است.

نظر شما در مورد فعالیت بازار بیت کوین در صبح دوشنبه چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود درباره این موضوع را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال بیت کوین: ارزش بیت کوین در آخرین نوسان صعودی، از سطح مقاومت 42 هزار دلار فراتر رفت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.