گزارش روزانه بازار فارکس، 6 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-6-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • داده های ایالات متحده نشان می‌دهد که بازار کار دچار رکود شده است، اما خدمات بهبود یافته است. شاخص دلار بالا می‌رود.
  • تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم استرالیا تایید توقف روند افزایش نرخ‌های بانک مرکزی استرالیا (RBA) را کند می‌کند. ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) پس از انتشار این داده‌ها افزایش یافت.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) ماه نوامبر منطقه یورو در محدوده انقباضی باقی ماند و سفارشات کارخانه‌ای آلمان در ماه اکتبر کاهش یافت.

اخبار بازار

  • در حالی که اطلاعات مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار ( JOLTS) ماه اکتبر نرم و شاخص خدمات ISM مربوط به ماه نوامبر احیا شدند، داده‌های دیروز ایالات متحده با هم متفاوت بودند. فرصت‌های شغلی به 8.7 میلیون نفر کاهش یافت که نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای نیروی کار در میان کاهش نرخ استخدام و نرخ جدایی ثابت است. این روند نسبت خالی بودن موقعیت‌های شغلی به افراد بیکار را به 1.34 کاهش داد. در مجموع، داده‌ها نشان می‌دهند که شتاب در بازارهای کار در ماه اکتبر همچنان در حال معتدل شدن است. ترکیب خدمات ISM، پس از آن که در دو ماه قبل کاهش یافته بود، با 0.9 امتیاز افزایش، به 52.7 بهبود یافت. با وجود این افزایش، فعالیت خدماتی ایالات متحده به طور گسترده در سه ماهه چهارم، پس از یک سه ماهه سوم قوی، کند شده است. در همین حال، جزئیات نشان می‌دهند که فشارهای کاهش تورمی قبلی ممکن است هنگام نزدیک شدن به پایان سال متوقف شوند.
  • با این که شاخص دلار دیروز 0.35 درصد افزایش یافت، دلار در مقیاس وسیع افزایش نسبی را نشان داد. به ویژه، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) از 1.2635 به 1.2595 سقوط کرد که این روند احتمالاً بیشتر تحت تأثیر بازتنظیم بازار بوده است تا انتشار داده‌ها (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) استرالیا در سه ماهه سوم کاهش یافت، که از توقف روند افزایش نرخ‌های بانک مرکزی استرالیا (RBA) و بیانیه آنها که کمتر از حد انتظار حاکی از افزایش نرخ‌ها بود، حمایت کرد. تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه سوم، 0.2 درصد نسبت به سه ماهه دوم رشد کرد. در حالی که رشد سرمایه‌گذاری خصوصی ثابت بود، مصرف خانوار تقریباً بدون تغییر ماند. تیم تحقیقات بارکلیز فکر می‌کنند که موانع در برابر هزینه خصوصی و صادرات در حال تقویت هستند. آن‌ها همچنان فکر می‌کنند که چرخه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا (RBA) به پایان رسیده است.
  • ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) دیروز از 0.6620 به 0.6560 کاهش یافت، اما از آن زمان تا صبح امروز به مقدار بیشتری بهبود یافته و در حدود 0.6580 معامله می‌شود (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • به جز داده‌های کلیدی، ما شاخص‌های نهایی مدیران خرید (PMI) منطقه یورو در ماه نوامبر را داشتیم که شاخص مربوط به خدمات و ترکیبی، به ترتیب، 48.7 و 47.6 (در مقابل اتفاق نظر 48.2 و 47.1) برآورد شدند و همچنان به شدت در حوزه انقباضی باقی ماندند. سفارشات کارخانه‌های آلمان برای ماه اکتبر نیز به میزان چشمگیری کاهش یافت و به 3.7- درصد نسبت به ماه گذشته رسید در حالی که برآورد مربوط به اتفاق نظر 0.2 درصد بود. انتظار می‌رود این داده‌ها همچنان بر یورو تأثیر بگذارد، چون شرکت‌کنندگان بازار بر اساس کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) قیمت‌گذاری می‌کنند. فعالان بازار در حال حاضر بر اساس کاهش 135 واحدی نرخ‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند که با کاهش 25 واحدی در ماه مارس شروع می‌شود.
  • پس از این که ارزش جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در هفته گذشته به 1.10 رسید، ارزش آن در 5 روز متوالی کاهش یافته است. ارزش این جفت ارز دیروز از 1.0840 به 1.0790 کاهش یافت، اما امروز صبح، نسبتاً پایدار باقی مانده است (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 6 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.