گزارش روزانه بازار فارکس، 7 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-7-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ملاقات اوئدا (Ueda)، رئیس بانک ژاپن (BoJ با کیشیدا (Kishida)، نخست وزیر ژاپن؛ نظرات نشان می دهد که پایان سیاست نرخ بهره منفی نزدیک است. ارزش ین بالاتر رفت.
  • فقدان بزرگ در داده‌های واردات ماه نوامبر چین حاکی از کاهش تقاضای داخلی در سه ماهه چهارم است.
  • فرانسوا ویلروی (Francois Villeroy)، از بانک مرکزی اروپا، می گوید که این بانک افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است.

اخبار بازار

  • بازدید آقای اوئدا، رئیس بانک ژاپن، از دفتر کیشیدا، نخست وزیر این کشور، برای توضیح سیاست پولی، در کنار برخی از نظرات او در پارلمان، گمانه‌زنی‌هایی را از سوی فعالان بازار برانگیخته است که بانک ژاپن سیاست نرخ بهره منفی خود (NIRP) را در نشست ماه دسامبر آینده خود کنار خواهد گذاشت. اوئدا در اشاره به سیاست پولی و این که آن‌ها باید “به درستی ارتباط برقرار کرده و سیاست مناسبی را اجرا کنند”، اعلام کرد که “از پایان سال و ورود به سال آینده، چالش‌ها حتی بیشتر هم خواهد شد.”
  • ·        بر اساس این نظرات، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح زیرقیمت فروخته شد. پس از آن که بسیاری فکر کردند که شروع به تسویه کردن گسترده دلار آمریکا شده است، این جفت ارز دیروز نسبتاً پایدار بود و پیرامون سطح 147.20 در نوسان بود، اما از آن زمان به 145.70 کاهش یافته است (بلومبرگ).
  • واردات چین برای ماه نوامبر، با کاهش 0.6 درصدی نسبت به سال گذشته در مقایسه با اجماع 3.9 درصدی نسبت به سال گذشته و 3 درصدی در ماه قبل (به دلار آمریکا)، به میزان قابل توجهی با انتظارات فعالان بازار فاصله داشت. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که کاهش در واردات (که بیشتر به نفت و فلزات پایه مربوط می‌شود) کاهش تقاضای داخلی در سه ماهه چهارم را تأیید کرده است. با این حال، صادرات بهبود یافته و به 0.5 درصد نسبت به سال گذشته در مقایسه با اجماع 0 درصد نسبت به سال گذشته و 6.4- درصد نسبت به سال گذشته در ماه قبل (به دلار آمریکا) رسیده است. بهبود در صادرات نسبت به سال گذشته عمدتاً به دلیل اثرات پایه مطلوب بوده است و تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که موانعی از تقاضای خارجی ادامه یابد. به طور گسترده‌ای انتظار می‌رود که رشد در آمریکا و اتحادیه اروپا، شرکای تجاری عمده چین، در سال 2024 کند شود؛ بنابراین، آن‌ها انتظار دارند که صادرات مانعی برای رشد تولید ناخالص داخلی در سال آینده باشد.
  • جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USD/CNH) که در این هفته به تدریج بالاتر رفته است، اما امروز صبح شاهد یک تغییر قیمت با کاهش 0.2 درصدی بوده است (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • در منطقه یورو، ویلروی از بانک فرانسه که یکی از مسئولین بانک مرکزی اروپا (ECB) است، اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا دوره افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده و ممکن است در مقطعی از سال 2024 به دنبال کاهش نرخ‌ها باشد. این روند مطابق با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز است که آن‌ها امروز در گزارش خود در مورد بانک مرکزی اروپا تکرار کردند. آن‌ها انتظار دارند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های سیاستی و راهنمایی‌های خود را بدون تغییر نگه دارد، پیشرفت در تورم زیربنایی را دلگرم‌کننده توصیف کند و چشم‌انداز تورم را خوش‌بینانه‌تر ارزیابی نماید. آن‌ها انتظار دارند که شورای اجرایی اعلام کند که با پیش‌بینی اقتصادی که شامل پیش‌بینی‌های کمتر برای رشد و تورم است، قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های مجدد در برنامه خرید اضطراری در دوران همه گیری بیماری (PEPP) را از سه ماهه دوم کنار بگذارد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 7 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.