گزارش روزانه بازار فارکس، 8 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-8-دسامبر- 2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از تقویت قابل توجه ارزش ین در روز گذشته، سهام آسیایی کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد.
  • ارتش اسرائیل می‌گوید برنامه‌اش برای تخریب تونل‌های حماس ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

اخبار بازار

  • پس از آن که ارزش ین ژاپن بیش از ۲ درصد نسبت به دلار آمریکا در روز گذشته تقویت شد، سهام آسیایی شب گذشته با کاهش ارزش مواجه شد. اظهارات اوئدا، رئیس بانک ژاپن، باعث شد فعالان بازار گمانه‌زنی‌ها برای پایان دادن به سیاست نرخ بهره منفی (NIRP) توسط بانک ژاپن در جلسه ماه دسامبر خود را افزایش دهند. در جای دیگری در آسیا، بانک مرکزی هند نرخ بازپرداخت خود را در ۶.۵ درصد حفظ کرد که به طور گسترده‌ای مطابق با انتظارات فعالان بازار بود. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک مرکزی هند در بقیه سال مالی 2023-2024 بدون تغییر باقی بماند و پنجره‌ای برای کاهش نرخ‌ها در سه ماهه سوم سال مالی 2024-2025 (اکتبر – دسامبر ۲۰۲۴) باز شود (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و نرخ بیکاری آمریکا امروز در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ منتشر خواهد شد، در حالی که فعالان بازار همچنان به دنبال داده‌ها برای به دست آوردن سرنخ‌هایی در مورد چشم‌انداز نرخ‌های آمریکا است. تیم تحقیقات بارکلیز نسبت به اتفاق نظر فعالان بازار در مورد داده‌های بیکاری آمریکا خوش‌بین‌تر است و انتظار دارد که اشتغال غیرکشاورزی با ۲۲۵ هزار نفر افزایش یابد در حالی که اهالی بازار انتظار افزایش ۲۰۰ هزار نفری دارد. در مورد نرخ بیکاری، تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که ۳.۸ درصد باشد در حالی که فعالان بازارها انتظار نرخ ۳.۹ درصدی دارند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • مقامات فلسطینی شروع به کار بر روی یک طرح پس از جنگ برای غزه کرده‌اند، در حالی که نخست وزیر فلسطین عقیده دارد که هدف اسرائیل برای شکست کامل حماس غیر واقع‌بینانه است. او اظهار داشت که نتیجه مطلوبش ساخت یک دولت مستقل جدید است که شامل کرانه باختری، غزه و کرانه شرقی باشد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد که ماموریت خود برای نابودی ۵۰۰ کیلومتر از تونل‌های حماس ماه‌ها طول خواهد کشید و باعث تخریب گسترده شهری خواهد شد، که نشان می‌دهد این جنگ احتمالاً تأثیرات گسترده‌ای برای ماه‌های آینده خواهد داشت (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 8 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.