سیاست بانک مرکزی ژاپن، ارزش ین را بالا برد

BOJ نرخ کوتاه مدت خود را به محدوده 0٪ -0.1٪ افزایش می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزیر دارایی ژاپن، شونیچی سوزوکی، روز جمعه گفت که دولت از نزدیک تحولات بازار ارز را پس از افزایش شدید ین در برابر دلار آمریکا مبنی بر تغییر سیاست بانک مرکزی ژاپن زیر نظر دارد.

سوزوکی از بیان نحوه پاسخ مقامات ژاپنی خودداری کرد، زیرا اظهارات وی می‌تواند بازارهای فارکس را تحت تاثیر قرار دهد.

ین به 141.60 در هر دلار آمریکا رسید، که بالاترین رقم در چهار ماه گذشته است، پس از اینکه کازو اوئدا، رئیس BOJ روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد زمانی چالش‌آمیز تا سال آینده باشد، اظهاراتی که توسط بازارهای مالی به این معنی است که BOJ در نظر دارد وضعیت پولی را محدود کند.

Ueda این اظهارات را در یک کمیته مجلس عالی پس از آن بیان کرد که بانک در اواخر اکتبر به نرخ‌های بسیار پایین خود پایبند بود اما تصمیم گرفت اجازه دهد بازدهی بلندمدت دولت بالاتر از سقف سفت و سخت قبلی خود یعنی 1.0 درصد افزایش یابد.

BOJ با همتایان جهانی خود، از جمله فدرال رزرو ایالات متحده و بانک مرکزی اروپا، که برای مبارزه با تورم نرخ بهره را به شدت افزایش داده‌اند، هماهنگ نیست.

دیدگاه خود را درباره سیاست بانک مرکزی ژاپن، ارزش ین را بالا برد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.