تورم آلمان در پایین ترین حد در 29 ماه گذشته

تورم آلمان در پایین ترین حد در 29 ماه گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

برآورد نهایی شاخص قیمت مصرف‌کننده آلمان تایید کرد که تورم در ماه نوامبر به کمترین میزان خود در 29 ماه گذشته رسیده است.

این پنجمین ماه متوالی کاهش تورم سالانه بود که کاهش قیمت انرژی بخش بزرگی از این کاهش را به خود اختصاص داد، در حالی که فشار قیمت بر مواد غذایی نیز کاهش یافته است.

قیمت انرژی پس از کاهش سالانه 3.2 درصدی در ماه قبل، 4.5 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که عمدتاً منعکس کننده افزایش قیمت‌ها در سال 2022 به دلیل حمله روسیه به اوکراین است. در همین حال، تورم مواد غذایی از 6.1 درصد به 5.5 درصد کاهش یافت.

قرائت اصلی، که هزینه‌های پرنوسان غذا و انرژی را حذف می‌کند، در ماه نوامبر به 3.8 درصد رسید که برای اولین بار از اوت 2022 به زیر سطح 4 درصد رسید. تورم اصلی در اکتبر به 4.2 درصد رسید.

با نگاهی به آینده، اثرات پایه برای گزارش دسامبر قابل توجه است. قیمت گاز در ماه دسامبر سال گذشته تقریباً 40 درصد کاهش یافت، به دلیل یک اقدام حمایت مالی یکباره. این در سال جاری تکرار نخواهد شد.

پنتئون پیش‌بینی می‌کند، با این حال، تورم اصلی باید در ماه دسامبر بیشتر کاهش یابد و به 3.6 برسد.

دیدگاه خود را درباره تورم آلمان در پایین ترین حد در 29 ماه گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.