کاهش تورم درچین همچنان ادامه دارد

کاهش تورم درچین همچنان ادامه دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه نوامبر کاهش خود را ادامه دادند در حالی که کاهش تورم کارخانه‌ها عمیق‌تر شد، زیرا ضعف مداوم در تقاضا باعث ایجاد تردید در مورد پایداری بهبود اقتصادی شده است.

داده‌های اداره ملی آمار NBS در روز شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده CPI در نوامبر 0.5 درصد نسبت به سال قبل و در مقایسه با اکتبر کاهش یافته است. در ماه اکتبر، CPI نسبت به مدت مشابه سال قبل 0.2 درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت تولیدکننده PPI نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.0 درصد در مقابل 2.6 درصد کاهش در ماه اکتبر کاهش یافت و چهاردهمین ماه متوالی کاهش را نشان داد. اقتصاددانان کاهش 2.8 درصدی را در ماه نوامبر پیش‌بینی کرده بودند.

اقتصاد چین در سال جاری با مشکلات متعددی از جمله افزایش بدهی دولت محلی، بازار مسکن و تقاضای ضعیف در داخل و خارج دست و پنجه نرم کرده است. 

بازارها منتظر محرک‌های بیشتری از سوی دولت در کنفرانس سالانه کار اقتصادی مرکزی هستند که قرار است در اواسط دسامبر برگزار شود.

دیدگاه خود را درباره کاهش تورم درچین همچنان ادامه دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.