با سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری در رمزارز، السالوادور شهروندی انحصاری اعطا می‌کند

با-سرمایه‌گذاری-1-میلیون-دلاری-در-رمزارز-السالوادور-شهروندی-انحصاری-اعطا-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

السالوادور از یک برنامه سرمایه‌گذاری جدید برای اعطای تابعیت به نام “ویزای آزادی” (Freedom Visa) را رونمایی کرده است، که برای تعداد محدودی از متقاضیان قابل دسترسی است. با سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری به صورت بیت‌کوین یا تتر، شرکت‌کنندگان می‌توانند تابعیت السالوادور را به دست آورند.

پیشنهاد جسورانه السالوادور: اعطای تابعیت به میلیونرهای رمزارز

در یک اقدام تازه اعلام شده، السالوادور که در سال 2021 جایگاه قانونی بیت‌کوین (BTC) را به عنوان یک وسیله پرداخت رسمی به رسمیت شناخته است، اکنون برنامه “پذیرش ویزای آزادی السالوادور” را راه‌اندازی کرده است. با سقف سالانه 1000 شرکت‌کننده، این ابتکار به دنبال جذب افراد با ثروت خالص بالا است و به آنها اقامت و در نهایت تابعیت را در ازای سرمایه‌گذاری‌ خود ارائه می‌دهد، که این موضوع بازتابی از چندین طرح ویزا در طیف وسیعی از کشورها است.

gabor

چارچوب این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری در بیت‌کوین یا USDT دارد، که متقاضیان موفق امکان دریافت گذرنامه و تابعیت السالوادوری را به دست می‌آورند. آدریانا میرا (Adriana Mira)، معاون وزارت امور خارجه السالوادور، این برنامه را به عنوان گامی مهم برای کسانی که مایل به مشارکت در آینده موفق السالوادور هستند، ارزیابی کرد.

میرا اظهار داشت:

“برنامه ‘پذیرش ویزای آزادی السالوادور’ فرصتی فوق‌العاده برای افرادی فراهم می‌کند که می‌خواهند به طور فعال در شکل‌دهی آینده موفق کشور ما مشارکت کنند.”

وزارت امور خارجه انتظار دارد که برنامه جدید ویزا می‌تواند سالانه حدود 1 میلیارد دلار درآمد برای این کشور به دنبال داشته باشد. بیانیه حاوی جزئیات این برنامه نشان می‌دهد که برنامه جدید السالوادوری به گونه‌ای طراحی شده است تا شرکت‌کنندگان را در شکل‌دهی آینده‌ای که قول می‌دهد استانداردها در زمینه‌های فرهنگ، امنیت، پیشرفت‌های فناوری و توسعه اجتماعی را بازتعریف کند، قدرتمند سازد.

لازم به ذکر است که تتر (Tether)، بزرگ‌ترین صادرکننده استیبل کوین در جهان، نقش کلیدی به عنوان شریک فناوری در این ابتکار عمل دارد. پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر عامل آینده تتر، بر اهمیت همکاری آن‌ها با دولت السالوادور تأکید کرد. او گفت: “این ابتکار عمل تعهد ما را به حمایت از شهرها و جوامع در پیگیری آزادی مالی و نوآوری نشان می‌دهد.” با وجود ارزش بالاتر نسبت به سایر کشورها، حامیان برنامه جدید ویزای السالوادور می‌گویند تقاضا از همین حالا بالا است.

مکس کایزر (Max Keiser)، چهره شناخته شده در جامعه رمزارز، در مورد تقاضای بی‌نظیر برای این برنامه اظهارنظر کرد و گفت که آن‌ها همین حالا “درخواست‌های بسیار زیادی را دریافت کرده‌اند” و “110 مورد در حال پردازش دارند.” کایزر افزود:

“مردم سراسر جهان نگران روند نزولی بسیاری از کشورها، از جمله [ایالات متحده، بریتانیا، اتحادیه اروپا] و غیره، به سمت جهنم‌های سوسیالیستی و SJW هستند —نایب بوکله (Nayib Bukele)، [رئیس‌جمهور السالوادور]، را به عنوان تنها امید بشریت و آزادی اقتصادی در نظر بگیرید. به معنای واقعی کلمه، نجات‌دهنده!.”

نظر شما در مورد برنامه جدید سرمایه‌گذاری برای اعطای تابعیت السالوادور چیست؟ لطفا نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد این موضوع را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با سرمایه‌گذاری 1 میلیون دلاری در رمزارز، السالوادور شهروندی انحصاری اعطا می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.