روسیه تلاش می‌کند ذخایر طلای خود را برای صندوق‌های آب و هوا آزاد کند

روسیه-تلاش-می‌کند-ذخایر-طلای-خود-را-برای-صندوق‌های-آب-و-هوا-آزاد-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

روسیه روز شنبه اعلام کرد که در حال بررسی است که آیا ذخایر طلای مسدود شده آن، که پس از حمله روسیه به اوکراین ضبط شده‌اند، می‌توانند برای تأمین بودجه صندوق آسیب‌های آب و هوایی به کشورهای در حال توسعه استفاده شوند یا نه.

در اقدامی که به نظر می‌رسید تلاشی برای تحقق هدف مسکو در “انجام هر کار ممکن” برای جلوگیری از توقیف ذخایر مسدود خود توسط غرب باشد، نماینده آب و هوای روسیه در اجلاس COP28 گفت که این اقدام به پر کردن شکاف بین کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه در مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد.

موافقت با این موضوع بعید به نظر می‌رسد. پس از این که مسکو نیروهای مسلح خود را در فوریه سال گذشته به اوکراین فرستاد، غرب حدود نیمی – یا بیش از 300 میلیارد دلار – از ذخایر بین‌المللی روسیه را مسدود کرد.

کی‌یف می‌خواهد عواید حاصل از دارایی‌های مسدودشده روسیه برای بازسازی آن کشور استفاده شوند – اتفاقی که بسیاری در غرب مایل به اتفاق افتادن آن هستند، اما به دلیل مسائل حقوقی و پیامدهای احتمالی آینده این اقدام، پیچیده شده است.

روسلان ادلگریف (Ruslan Edelgeriev)، نماینده آب و هوای روسیه، در صحنه اصلی COP28 در دوبی گفت: “ما آماده‌ایم اعلام کنیم که روسیه در حال بررسی کمک مالی داوطلبانه به صندوق زیان و آسیب از ذخایر ملی طلای مسدود شده توسط سازمان‌های بین‌المللی است.”

“این اقدام گامی است که بر اساس نیاز به پر کردن شکاف بین کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته برداشته می‌شود.”

دیدگاه خود را درباره روسیه تلاش می‌کند ذخایر طلای خود را برای صندوق‌های آب و هوا آزاد کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.