SEC هشدار داد: سرمایه گذاری در رمز ارزها می‌تواند “بسیار خطرناک” باشد!!

SEC-هشدار-داد
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هشدار خود را مبنی بر این که سرمایه‌گذاری‌ها در دارایی‌های رمز ارز می‌توانند “به شکل استثنایی پرخطر” باشند، تکرار کرده است. این نهاد تأکید کرد که سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با رمز ارزها “همچنان مملو از کلاهبرداری هستند، از جمله عرضه‌ کوین‌های جعلی، طرح‌های پانزی و هرمی، و سرقت‌های آشکار که در آنها توسعه‌دهنده پروژه به راحتی با پول سرمایه‌گذاران ناپدید می‌شود.

هشدارهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد سرمایه‌گذاری در رمز ارزها

دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) روز جمعه در شبکه اجتماعی X هشدارهای خود را در مورد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمز ارز تکرار کرد. این نهاد نوشت: “سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق بهادار دارایی‌های رمز ارز می‌توانند به شکل استثنایی پرخطر و اغلب نوسانی باشند.”

هشدار-sec

دفتر آموزش سرمایه‌گذاران کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین یک لینک به هشدار سرمایه‌گذاری که در ماه مارس منتشر کرده بود به نام «احتیاط در استفاده از اوراق بهادار دارایی‌های رمز ارز» به اشتراک گذاشت.

در این هشدار، چندین نکته کلیدی در مورد سرمایه‌گذاری در دارایی‌های رمز ارز بیان می‌شود. اول این که، “افرادی که سرمایه‌گذاری‌ها یا خدمات مرتبط با دارایی‌های رمز ارز ارائه می‌کنند، ممکن است با قوانین مربوطه، از جمله قوانین اوراق بهادار فدرال، همخوانی نداشته باشند.” با اشاره به این که هیچ نهاد دارایی رمز ارزی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار به عنوان یک صرافی اوراق بهادار ملی، مانند بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) یا بازار سهام نزدک ثبت نشده است، این هشدار به سرمایه‌گذاران اعلام می‌کند:

“زمانی که واسطه‌های اوراق بهادار دارایی‌های رمز ارز از قوانین اوراق بهادار فدرال که بر بورس‌های ثبت‌شده اعمال می‌شوند، پیروی نکنند، سرمایه‌گذاران در این محصولات ممکن است از قوانینی که در برابر کلاهبرداری، دستکاری، پیش‌دستی، فروش صوری و سایر رفتارهای نادرست حفاظت می‌کنند، منتفع نشوند.”

سپس، در این هشدار، تأکید شده است که “کلاهبرداران همچنان از محبوبیت رو به افزایش دارایی‌های رمز ارز برای سوق دادن سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی به سمت کلاهبرداری‌ استفاده می‌کنند، که اغلب به زیان‌های سنگین منجر می‌شود.” این نهاد هشدار داد: “سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با اوراق بهادار دارایی‌های رمز ارز همچنان مملو از کلاهبرداری است، از جمله عرضه‌های کوین‌های جعلی، طرح‌های پانزی و هرمی، و سرقت‌های آشکار که در آنها توسعه‌دهنده پروژه به راحتی با پول سرمایه‌گذاران ناپدید می‌شود.”

یک نکته دیگر که در این هشدار، به آن تاکید شده است، این است که:

“داشتن یک برنامه سرمایه‌گذاری، همچنین درک تحمل خطر و افق زمانی خود، می‌تواند برای موفقیت سرمایه‌گذاری شما حیاتی باشد.”

اختلاف نظر در مورد این که توکن‌های رمز ارز به عنوان اوراق بهادار یا کالا در نظر گرفته می‌شوند، همچنان سایه‌ای بر صنعت رمز ارز آمریکا می‌اندازد. در حالی که گنسلر (Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ادعا می‌کند که تمام توکن‌های رمز ارز به جز بیت‌کوین (BTC) اوراق بهادار هستند، حکم دادگاهی که اخیراً در مورد XRP صادر شده است، خلاف این را نشان می‌دهد. در همین حال، سکوت این کمیسیون در مورد اتر (ETH)، دومین رمز ارز بزرگ جهان، به این ابهامات افزوده و اتهامات سردرگمی عمدی از طرف قانون‌گذاران، از جمله تام امر (Tom Emmer)،‌نماینده کنگره، را به دنبال دارد. در حال حاضر، لایحه‌ای در کنگره وجود دارد که به دنبال حذف گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ( SEC) است.

این کمیسیون در حال بررسی 13 درخواست صندوق معاملاتی بورس بیت‌کوین (ETF) است. تحلیلگران متعدد انتظار دارند که نهاد ناظر بر اوراق بهادار در اوایل سال آینده چندین ETF اسپات بیت‌کوین را به طور همزمان تأیید کند.

نظر شما در مورد هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده درباره خطرات سرمایه‌گذاری در توکن‌های رمز ارز چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره SEC هشدار داد: سرمایه گذاری در رمز ارزها می‌تواند “بسیار خطرناک” باشد!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.