رایج ترین اشتباهات در معاملات فارکس که باید از آنها اجتناب کرد، چیست؟

رایج-ترین-اشتباهات-در-معاملات-فارکس
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از محبوب‌ترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری در سراسر جهان، فارکس است. اندازه بازار فارکس در سال 2022 که به صورت 24 ساعته در طول روز و پنج روز در هفته فعال است، حدود 750 میلیارد دلار برآورد شده و انتظار می‌رود تا سال 2028، به حدود 1,140 میلیارد دلار افزایش یابد. با دسترسی آسان از طریق کارگزاران آنلاین، سرمایه‌گذاری در فارکس کاری است که تجار، معامله‌گران تمام وقت و افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری بخشی از پول خود هستند، دوست دارند انجام دهند.

با این حال، هر کسی که به فکر معامله در این بازار است، باید پیش از هر چیز وقت بگذارد تا نحوه کار آن را به خوبی بشناسد. یک نقطه شروع خوب، یافتن اطلاعات در مورد شایع‌ترین اشتباهات معاملاتی فارکس برای جلوگیری و بهبود عملکرد معاملاتی آینده است.

عدم یادگیری نحوه صحیح خواندن نمودارها

برای کسانی که در این بازار تازه‌کار هستند، نمودارهای فارکس نشان می‌دهد که چگونه یک جفت ارز خاص عمل می‌کند و چگونه قبلاً در طول زمان‌های مختلف عمل کرده است. بنابراین، یادگیری نحوه خواندن نمودارها ضروری است، چون نمودارها اطلاعات به‌روز را به معامله‌گران فارکس ارائه می‌دهند تا هنگام تصمیم‌گیری در مورد نوع سرمایه‌گذاری خود استفاده کنند. آشنایی با شایع‌ترین اندیکاتورهای نمودار (مانند شاخص قدرت نسبی ( RSI)، میانگین‌های متحرک و باندهای بولینگر) نیز مفید است، چون اندیکاتورها می‌توانند به معامله‌گران در پیش‌بینی مسیر بعدی قیمت کمک کنند.

همه این‌ها یافتن نمودارهای فارکس واضح و قابل اعتماد را برای هر سرمایه‌گذار در بازار فارکس ضروری می‌کند. این نمودارها برخی از بهترین‌های نمودارهای موجود هستند و به معامله‌گران آخرین اطلاعات قیمتی را در مورد جفت ارزهای فارکس به صورت ساعتی یا روزانه ارائه می‌دهند.

نداشتن یک برنامه برای معامله

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که معامله‌گران بازار فارکس مرتکب می‌شوند، نداشتن یک برنامه برای معامله است. این مسئله می‌تواند به خصوص برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار رایج باشد، زمانی که هیجان فراوان فعالیت در این بازار آن‌ها را به سمت شروع سریع به معامله سوق می‌دهد.

با این حال، حیاتی است که ابتدا کمی وقت گذاشته و یک برنامه نوشتاری برای شروع سرمایه‌گذاری تدوین کنید. این کار به معامله‌گران کمک می‌کند تا به شیوه‌ای منطقی معامله کنند و از تصمیم‌گیری‌های عجولانه‌ای که ممکن است پرهزینه باشد، اجتناب کنند.

موارد رایجی که باید در برنامه‌های معاملاتی فارکس گنجانده شوند، عبارتند از:

  • جفت ارزها/بازه‌های زمانی که باید روی آنها تمرکز کرد؛
  • نوع تحلیلی که باید استفاده شود (به عنوان مثال، تحلیل تکنیکال نمودارها، تحلیل فاندامنتال مبتنی بر آخرین اخبار مالی، یا ترکیبی از هر دو؟)
  • سبک معاملاتی (به عنوان مثال، آیا شما یک معامله‌گر روزانه هستید یا از تکنیک اسکالپینگ استفاده می‌کنید؟)
  • میزان بودجه کل معاملاتی که برای هر معامله استفاده می‌شود؛
  • استراتژی ورود/ خروج برای معاملات.

عدم استفاده از دستورات استاپ لاس

یکی از ابزارهای بسیار مفیدی که هر معامله‌گری هنگام ورود به بازار فارکس باید استفاده کند، دستور توقف ضرر یا استاپ لاس (Stop Loss) است. با این حال، یکی از اشتباهات رایج، نادیده گرفتن این دستورات یا عدم آگاهی از وجود آنها است.

اما استاپ لاس چیست؟

به زبان ساده، این دستورات به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند که یک نقطه قیمتی از پیش تعریف شده‌ای را تنظیم کنند که در آن معامله به صورت خودکار بسته می‌شود. معامله‌گران می‌توانند هم نقطه‌ای را برای بستن یک معامله زیان‌ده تنظیم کنند و هم نقطه‌ای که در آن یک معامله سودآور بسته می‌شود. نکته ارزشمند در مورد این ویژگی، توانایی‌ای است که به افراد می‌دهد تا ریسک خود را مدیریت کنند.

با استفاده از دستورات استاپ لاس در هر معامله، سرمایه‌گذاران فارکس می‌توانند قبل از این که بخواهند به صورت دستی یک معامله را ببندند و زیان‌های عمده‌ای را متحمل شوند، از وضعیتی که بازار ناگهان برخلاف آنها برگردد، جلوگیری کنند. همچنین به معامله‌گران یک سپر ایمنی درون‌ساخت در هر سفارش می‌دهد و سرمایه‌گذاری در فارکس با آرامش خاطر کامل را آسان‌تر می‌کند.

عدم تمرین در حساب‌های آزمایشی

همان طور که در بالا اشاره شد، هیجان بسیاری از افراد هنگام شروع به معامله ممکن است آنها را وادار کند پیش از آماده‌شدن وارد بازار شوند. این مسئله زمانی که پول خود فرد در معرض خطر است، ایده‌آل نیست. یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از معامله‌گران مرتکب می‌شوند، عدم تمرین کافی در حساب‌های آزمایشی یا دمو در ابتدا است.

این موضوعی است که باید از آن اجتناب کرد، چون حساب‌های آزمایشی در کارگزاری‌های آنلاین فارکس، روش کاملی برای شروع هر سفر سرمایه‌گذاری در بازار فارکس هستند. آنها نه تنها به معامله‌گران روشی آرام‌تر برای درک بازار می‌دهند، بلکه به آنها امکان می‌دهند بدون ریسک کردن پول واقعی به سرمایه‌گذاری عادت کنند. همه معامله‌گران باید با تمرین در یک حساب آزمایشی شروع کرده و تنها زمانی به معامله واقعی روی بیاورند که می‌توانند به طور موفقیت‌آمیزی در آن پول درآورند.

اشتباهات رایج معاملاتی فارکس که باید از آنها اجتناب کرد

معامله در بازار جهانی فارکس می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و راهی قابل اعتماد برای کسب درآمد در طول زمان باشد. با این حال، همان طور که در بالا نشان داده شد، برای معامله‌گران ضروری است که ابتدا بدانند چه کاری انجام بدهند و این به معنای اجتناب از اشتباهات معاملاتی رایج است.

دیدگاه خود را درباره رایج ترین اشتباهات در معاملات فارکس که باید از آنها اجتناب کرد، چیست؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.