دویچه بانک: طلا و نقره دوباره در سال 2024 می‌درخشند!

طلا-و-نقره-دوباره-در-سال-2024-می‌درخشند
آنچه در این مقاله میخوانید

چشم‌اندازهای طلا و نقره برای سال 2024 به قدری برای تحلیلگران در دویچه بانک (Deutsche Bank) بهبود یافته است که آن‌ها هدف‌های قیمتی خود برای هر دو فلز را افزایش دادند.

با این فرض که فدرال رزرو آمریکا چرخه تسهیل خود را در میانه سال آغاز می‌کند و خرید این فلز توسط بانک‌های مرکزی ادامه دارد، قیمت طلا افزایش می‌یابد.

“ما انتظار داریم طلا سال آینده را با امکان معامله بالاتر از 2,200 دلار در هر اونس، با متوسط قیمت فصلی 2,150 دلار در هر اونس به پایان برساند.”

مسائل ژئوپلیتیکی نیز احتمالاً به شکل‌های مختلف «در حالت جوشش» هستند و به عنوان حمایت پس‌زمینه‌ای برای قیمت طلا عمل می‌کنند، به ویژه با انتخابات در تایوان و آمریکا که به این ترکیب افزوده می‌شوند.

طبق گفته این بانک، خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی کشورهای در حال ظهور پیوندی دائمی و مستقیم بین ژئوپلیتیک و طلا است، به این معنی که طلا می‌تواند به عنوان یک نوع بیمه در برابر تحریم‌های احتمالی دارایی‌های بانک مرکزی عمل کند.

در مورد نقره، دویچه بانک می‌گوید که نسبت به آن خوش‌بین است و پیش‌بینی می‌کند که قیمت آن در سه ماهه چهارم سال به 26 دلار در هر اونس و در سال 2025، به 27 دلار در هر اونس برسد.

“ما نقره را به عنوان نیمی از تصویر متفاوت دورانی برای فلزات گرانبها و انتقال انرژی در نظر می‌گیریم.”

“نقره از افزایش تقاضا برای فتوولتائیک سود می‌برد، جایی که افزایش سرعت حجم نصب سالانه همچنان بر تأثیر صرفه‌جویی برتری دارد.

“همچنین، تقاضا برای نقره در صنایع الکترونیک با بهبود زنجیره‌های تأمین نیمه‌رسانا و افزایش فروش، رو به رشد است.”

“به همین دلیل، ما انتظار داریم کمبود نقره در مقیاس قابل توجهی، حدوداً 13- درصد تا 14- درصد بازار در سال‌های 2024 و 2025 ادامه یابد.”

نظر شما در مورد روند آتی تقاضا و قیمت فلزات گرانبهای طلا و نقره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دویچه بانک: طلا و نقره دوباره در سال 2024 می‌درخشند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.