گزارش روزانه بازار فارکس، 13 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-13-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاهای ایالات متحده در ماه نوامبر تا 0.1 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافت و تورم مربوط به کالاهای غیر خوراکی نسبت به ماه اکتبر 5 واحد افزایش یافت.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که فدرال رزرو امروز نرخ بهره را حفظ کند، اما همچنان رویکرد خود به افزایش نرخ بهره را ادامه می‌دهد.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) ضعیف انگلیس امروز صبح به 0.3- درصد نسبت به ماه گذشته در ماه اکتبر رسید.

اخبار بازار

  • با رسیدن شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)کل کالاها به 0.1 درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر 0.0 درصد و برآورد قبلی 0.0 درصد، تورم آمریکا در ماه نوامبر افزایش یافت. تورم مربوط به کالاهای غیر خوراکی نیز با رسیدن به 0.3 درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر 0.3 درصد و برآورد قبلی 0.2 درصد قطعی‌تر بود. ضعف در دسته بندی بنزین مانع از افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده( CPI) کل کالاها شد اما این شاخص برای کالاهای غیر خوراکی با شتاب در خدمات کالاهای غیر خوراکی که ضعف در کالاهای غیر خوراکی را در طی تخفیف‌های تهاجمی در فروش‌های آنلاین پس از جشن شکرگزاری جبران کرد، قطعی شد. این برآورد مغایر با گمانه‌زنی‌های فعالان بازارها بود که فدرال رزرو به زودی نرخ‌ها را کاهش خواهد داد، و از پیش‌بینی ما که کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) امروز رویکرد کاهش نرخ‌های خود را حفظ خواهد کرد، حمایت می‌کند (تحقیقات بارکلیز).
  • کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) امروز در ساعت 19.00 (به وقت گرینویچ) تشکیل جلسه می‌دهد. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که آنها سومین تصمیم متوالی خود برای حفظ نرخ‌ها را مطابق با ارتباطات اخیر و پیشرفت در جبهه تورم ارائه دهند. با توجه به این که فعالان بازارها بر اساس کاهش‌های تهاجمی در سال 2024 قیمت‌گذاری کرده‌اند، که در حال حاضر 115 واحد پایه است و اولین کاهش در ماه مارس روی خواهد داد، تمرکز بر روی داده‌های بروز شده در خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی و بیانیه آنها خواهد بود. با هشدار پاول که داده‌های ورودی ممکن است تشدید بیشتر سیاست را توجیه کنند، تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که این بیانیه رویکرد افزایش نرخ‌های خود را حفظ کند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که داده‌ها دو کاهش نرخ 25 واحدی در سال 2024 را نشان دهند.
  • شاخص دلار دیروز 0.20 درصد کاهش یافت، اما از آن زمان تا کنون با 0.15 درصد افزایش، زیان صبح امروز را کاهش داده است (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) انگلیس در ماه اکتبر با رسیدن به 0.3- درصد نسبت به ماه گذشته در مقابل اتفاق نظر 0.1- درصد، ضعیف‌تر از حد انتظارات بود. انقباض در بخش خدمات 0.2- درصد نسبت به ماه گذشته بود، در حالی که انتظار می‌رفت 0.1- درصد باشد. تولید صنعتی تا 1.1- درصد کاهش یافت در حالی که انتظار می‌رفت بر اساس اتفاق نظر، بدون تغییر باشد.
  • برآورد مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) روی پوند فشار می‌آورد که امروز صبح، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) را از 1.2570 به 1.2530 رساند (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 13 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.