آرامکو عربستان، بزرگترین شرکت نفتی جهان، با هلدینگ SBI برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال شریک می‌شود

آرامکو-عربستان-بزرگترین-شرکت-نفتی-جهان
آنچه در این مقاله میخوانید

شرکت آرامکوی سعودی (Saudi Aramco)، بزرگترین شرکت نفت و گاز از نظر ارزش بازار، با شرکت خدمات مالی SBI هولدینگز (SBI Holdings) ژاپن، به منظور بررسی همکاری‌های احتمالی در زمینه سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، همکاری کرده است.  شرکت ژاپنی همچنین قصد دارد تا شعبه‌ای در خاورمیانه راه‌اندازی کند تا نفوذ خود را در این منطقه گسترش دهد.

غول نفتی آرامکوی سعودی در نظر دارد در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کند

آرامکو عربستان سعودی، بزرگترین شرکت نفت و گاز، ممکن است در آستانه سرمایه‌گذاری در دارایی های دیجیتال باشد. این شرکت که دارای ارزش بازار بیش از 2 تریلیون دلار است، یک یادداشت تفاهم (MOU) با SBI Holdings، یک شرکت خدمات مالی در ژاپن، امضا کرده است تا همکاری در زمینه‌های مختلف سرمایه گذاری، از جمله دارایی‌های دیجیتال را بررسی کند.

این تفاهم نامه مقرر می‌دارد که هر دو شرکت “در زمینه دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با اهرم سبد سرمایه‌گذاری هر دو طرف مرتبط با دارایی‌های دیجیتال” همکاری خواهند کرد. SBI سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در شرکت‌هایی انجام داده است که از دارایی‌های دیجیتال در مدل‌های تجاری خود استفاده می‌کنند. این شرکت اخیراً با شرکت استیبل کوین Circle همکاری کرده است و با Ripple، یک شرکت پرداخت مبتنی بر رمزارز، همکاری طولانی مدت دارد.

در این تفاهم‌نامه آمده است که آرامکو سعودی از ورود و رشد استارت‌آپ‌های ژاپنی فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتالی که می‌خواهند تجارت خود را در خاورمیانه گسترش دهند، به منطقه حمایت می‌کند. این توافق به حوزه نیمه هادی‌ها نیز گسترش می‌یابد، چون در این سند آمده است که این شرکت ممکن است چندین پروژه نامشخص در این صنعت راه‌اندازی کند و کارخانه‌هایی را در عربستان سعودی و ژاپن از طریق Powerchip Semiconductor Manufacturing Corporation، یک سازمان ژاپنی، تاسیس نماید.

شرکت هولدینگز SBI برنامه‌هایی را برای افتتاح شعبه‌ای به نام SBI خاورمیانه فاش کرد تا نفوذ شرکت را در این منطقه گسترش دهد و به کاوش در روش‌های جدید تجارت بپردازد.

شرکت آرامکوی سعودی پیش از این در شرکت‌های مرتبط با بلاک چین سرمایه‌گذاری کرده است. اولین معامله آن‌ها در این عرصه در سال 2020 رخ داد، زمانی که شرکت 5 میلیون دلار در VAKT، یک کسب‌وکار دیجیتالی‌سازی بلاک چین کالاهای جهانی، سرمایه‌گذاری کرد. همچنین، این شرکت در ماه فوریه یادداشت تفاهمی را با Droppgroup، یک پلتفرم توسعه فناوری وب 3، امضا کرد.

نظر شما در مورد سرمایه‌گذاری‌های احتمالی آرامکوی سعودی در رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آرامکو عربستان، بزرگترین شرکت نفتی جهان، با هلدینگ SBI برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال شریک می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.