خاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین، تعداد وزارتخانه‌ها را کاهش می‌دهد

رئیس-جمهور-آرژانتین- خاویر-مایلی
آنچه در این مقاله میخوانید

خاویر مایلی (Javier Milei)، رئیس جمهور آرژانتین، در یکی از اولین دستورات اجرایی دولت خود به وعده خود مبنی بر کاهش تعداد وزارتخانه‌های این کشور عمل کرد. از آن جا که دولت باید هزینه‌ها را با انجام تعدیل‌هایی با هدف کاهش 5 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کاهش دهد، تعداد وزارتخانه‌ها به 9 وزارتخانه کاهش یافت.

خاویر مایلی، رئیس جمهور جدید آرژانتین، تعداد وزارتخانه‌ها را در این کشور به 9 کاهش داد!

خاویر مایلی که اکنون رئیس جمهور رسمی آرژانتین است، در یکی از اولین دستورات اجرایی دولت خود تعداد وزارتخانه‌های این کشور را کاهش داد. رهبری که با وعده سیاست کاهش هزینه‌ها و اصلاحات گسترده دولتی به قدرت رسید، با این اقدام به یکی از وعده‌‎های این کمپین جامه عمل پوشاند.

تنها 9 وزارتخانه از وزارتخانه‌های دولت قبلی باقی مانده‌اند. این وزارتخانه‌ها شامل موارد زیر می‌شود: کشور، روابط خارجی، تجارت بین المللی، جنگ و دفاع، اقتصاد، زیرساخت، دادگستری، امنیت، و بهداشت و سرمایه انسانی هستند. وزارتخانه‌های محیط‌زیست، گردشگری، حمل‌ونقل، آموزش، فرهنگ، اشتغال، فواید عمومی، توسعه اجتماعی و حوزه‌های زنان تعطیل شدند.

مایلی در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور گفت که سیاست‌های کاهش اندازه دولت را که در طول مبارزات انتخاباتی خود اعلام کرده بود، از جمله کاهش 5 درصدی هزینه‌های دولت از تولید ناخالص داخلی (GDP) را اعمال خواهد کرد. او با بیان این که هیچ جایگزینی برای این سیاست‌ها وجود ندارد، گفت که دولت «هیچ پولی» ندارد.

مایلی اظهار داشت:

“وضعیت در آرژانتین بحرانی و اضطراری است. ما هیچ جایگزینی نداریم و زمان هم نداریم. ما جایی برای بحث‌های بی‌نتیجه نداریم.”

انتظار می‌رود که این هفته دولت جزئیات بیشتری درباره این کاهش‌های قاطع و اقدامات اقتصادی برای پشتیبانی از سیاست‌های مایلی به منظور دستیابی به هدف تعادل مالی ارائه دهد.

با این حال، فرایند رسیدن به یکی دیگر از وعده‌های رئیس‌جمهور، که اعلام کرده بود که بانک مرکزی آرژانتین را به منظور دلاری کردن اقتصاد ببندد، هنوز نامشخص است. سانتیاگو باوسیلی (Santiago Bausili)، رئیس تازه منصوب شده بانک، اعلام کرده است که اعلام بسته شدن بانک نمادین خواهد بود و دولت به جای آن بر کنترل صدور پول تمرکز خواهد کرد.

نظر شما در مورد اولین اقدامات خاویر مایلی به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره خاویر مایلی، رئیس جمهور آرژانتین، تعداد وزارتخانه‌ها را کاهش می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.