در حالی که مردم نیجریه با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بانک مرکزی به جاعلان هشدار داد !!

هشدار-بانک-مرکزی-نیجریه-به-جاعلان
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که نیجریه با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کند، بانک مرکزی این کشور در مورد وجود اسکناس‌های تقلبی، با ارزش بالاتر نایرا هشدار داده است. بانک از مردم خواسته است تا در مورد هر کسی که مظنون به جعل یا تقلب در اسکناس‌ها است، گزارش دهند.

همکاری بانک مرکزی با نهادهای نیجریه

بانک مرکزی نیجریه (CBN) به ساکنان این کشور واقع در غرب آفریقا هشدار داده است که مراقب اسکناس‌های تقلبی نایرا باشند که در بازارهای مواد غذایی و سایر مراکز تجاری در شهرهای بزرگ کشور در گردش هستند. بانک هشدار داده است که افرادی که در حال جعل یا تقلب اسکناس‌ها دستگیر شوند، حداقل پنج سال زندانی خواهند شد.

انتشار بیانیه بانک مرکزی نیجریه (CBN) در مورد وجود اسکناس‌های تقلبی نایرا در حالی صورت می‌گیرد که مردم نیجریه با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس گزارشی از Techeconomy، که اکنون حذف شده است، شهروندان نیجریه در نقاط مختلف کشور با دستگاه‌های خودپردازی که پول توزیع نمی‌کنند، مواجه هستند.

با این حال، بانک مرکزی اصرار دارد که کمبودی وجود ندارد و برداشت‌های وحشت‌زده توسط برخی از مردم را به عنوان دلیل کمبودهای مصنوعی اعلام کرده است.

در همین حال، بانک مرکزی نیجریه در پست ۸ دسامبر خود در پلتفرم  X، فاش کرد که در حال همکاری با نهادهای امنیتی و مالی مرتبط برای ضبط اسکناس‌های جعلی است. این بانک همچنین از عموم مردم خواست تا در کمک به حذف این اسکناس‌ها نقش خود را ایفا کنند.

بانک در بیانیه‌ای گفت:

“از عموم مردم نیز می‌خواهیم که در مورد هر کسی که مظنون به داشتن اسکناس‌های تقلبی است، به نزدیک‌ترین ایستگاه پلیس، شعبه بانک مرکزی نیجریه یا از طریق contactcbn@cbn.ng.gov گزارش دهند”.

بانک مرکزی نیجریه (CBN) همچنین از تمام موسسات مالی، صراف‌ها و عموم مردم خواست تا برای جلوگیری از پذیرش و توزیع اسکناس‌های جعلی تلاش بیشتری کنند. علاوه بر این، بانک مرکزی نیجریه به ساکنان گفت که با پذیرش روش‌های پرداخت جایگزین، به “کاهش خطر گسترش اسکناس‌های تقلبی” کمک ‌کنند.

نظر شما در مورد رواج یافتن اسکناس‌های تقلبی در کشوری مانند نیجریه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در حالی که مردم نیجریه با کمبود نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، بانک مرکزی به جاعلان هشدار داد !! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.