رشد درآمد مالی چین در ماه نوامبر افزایش یافت

رشد-درآمد-مالی-چین-در-ماه-نوامبر-افزایش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس محاسبات رویترز مطابق با داده‌های رسمی روز جمعه، درآمد مالی چین در ماه نوامبر نسبت به سال قبل ۴.۳ درصد افزایش یافته است، که از افزایش ۲.۶ درصد در ماه اکتبر سریع‌تر است.

داده‌های وزارت دارایی چین نشان داد که در ۱۱ ماه اول سال، درآمد مالی رشد ۷.۹ درصد را نسبت به سال قبل ثبت کرد، در حالی که این رقم در دوره ژانویه-اکتبر برابر با ۸.۱ درصد بوده است.

داده‌ها نشان داد که هزینه‌های مالی در ۱۱ ماه اول سال ۴.۹ درصد رشد کرد، در حالی که این رقم در ۱۰ ماه اول سال، افزایش ۴.۶ درصدی را ثبت کرد.

بر اساس محاسبات رویترز، هزینه‌های مالی فقط برای ماه نوامبر ۸.۶ درصد جهش کرد، در حالی که در ماه اکتبر، افزایش ۱۱.۹ درصدی ثبت شده بود.

اقتصاد با فشارهای رو به افزایش تورم‌زدایی، افزایش بدهی‌های دولت‌های محلی و بازار مسکن رو به رکود در میان تقاضای ناچیز داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می‌کند، که این مسئله باعث افزایش درخواست‌ها برای حمایت‌های سیاستی بیشتر شده است.

در تاریخ ۱۴ دسامبر، شهرهای پکن و شانگهای محدودیت‌های خرید خانه را به میزان بیشتری کاهش دادند و به مجموعه‌ای از اقدامات برای حمایت از بازار مسکن راکد در ماه‌های اخیر اضافه کردند.

در یک جلسه تعیین کننده دستور کار در اوایل ماه دسامبر، رهبران ارشد قول دادند تا اقدامات سیاستی را برای حمایت از بهبود اقتصادی در سال ۲۰۲۴ افزایش دهند.

گلدمن ساکس پس از جلسه در یادداشتی اعلام کرد:

“سیاست مالی سال آینده بار سنگین حمایت از رشد را بر دوش خواهد کشید.”

بر اساس نتیجه‌گیری‌های جلسه، چین قصد دارد کاهش‌های ساختاری مالیاتی و هزینه‌ای را اجرایی کند و برنامه‌ریزی برای دور جدیدی از اصلاحات مالی و مالیاتی را در دستور کار دارد، در حالی که ساختار هزینه‌های مالی را بهینه می‌کند.

نظر شما در مورد روند رشد اقتصادی چین در سالی که گذشت، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رشد درآمد مالی چین در ماه نوامبر افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.