استفاده از پول نقد استرالیا در حال کاهش است چون 75٪ از ساکنان به ندرت از پول نقد استفاده می‌کنند

استفاده-از-پول-نقد-استرالیا-در-حال-کاهش-است
آنچه در این مقاله میخوانید

در تاریخ ۱۲ دسامبر، میشل بالاک (Michele Bullock)، رئیس بانک مرکزی استرالیا، فاش کرد که تا به حال ۷۵ درصد از استرالیایی‌ها به عنوان «کم استفاده‌کنندگان از پول نقد» در نظر گرفته می‌شوند. بالاک همچنین خاطرنشان کرد که کاهش استفاده از پول نقد برای تراکنش‌ها فشاری را بر سیستم توزیع پول نقد وارد می‌کند.

استفاده از پول نقد توسط سالمندان استرالیایی همچنان ادامه دارد

به گفته میشل بالاک، رئیس بانک مرکزی استرالیا (RBA)، سهم پرداخت‌های انجام شده از طریق پول نقد از ۷۰ درصد در سال ۲۰۰۷ به تنها ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. این کاهش در سهم پول نقد از پرداخت‌های استرالیایی‌ها با بیش از ۷۳۰ میلیون دلار (۱.۱ میلیارد دلار استرالیا) کاهش در کل ارزش پول نقد در گردش در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ بیشتر نمایان می‌شود.

بالاک، که در اجلاس اخیر شبکه پرداخت‌های استرالیا سخنرانی کرد، گفت که پول نقد هنوز هم برای برخی از ساکنان به عنوان یک وسیله مهم پرداخت و ذخیره ارزش باقی مانده است. به عنوان مثال، در حالی که سه چهارم استرالیایی‌ها اکنون به عنوان «کم استفاده‌کنندگان از پول نقد» در نظر گرفته می‌شوند، سالمندان و کسانی که در برخی مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند، برای حداقل ۸۰ درصد از خریدهای خود از پول نقد استفاده می‌کنند.

با این حال، با وجود این که پول نقد همچنان یک روش مهم پرداخت باقی مانده است، مقیاس کاهش استفاده از پول نقد مشکلات جدیدی را برای بانک مرکزی ایجاد کرده است.

بالاک گفت:

“چالشی که ما با آن روبرو هستیم این است که با کاهش استفاده از پول نقد برای تراکنش‌ها، بر اقتصاد ارائه خدمات نقدی تأثیر می‌گذارد و فشاری بر سیستم توزیع پول نقد وارد می‌کند.”

برای مشخص کردن میزان مشکل، بالاک فاش کرد که شرکت حمل پول لینوفاکس آرماگارد (Linofox Armaguard)، که ادغام آن با رقیبش پروسگور (Prosegur) در اوایل سال تایید شده بود، اکنون کاهش استفاده از پول نقد را دلیل بدشانسی‌های خود می‌داند. بالاک گفت استرالیا اکنون در حال بررسی راه‌حل‌هایی مانند مدل همکاری است که توسط کشورهایی که با مشکلات مشابه روبرو هستند، پیشنهاد شده است.

رئیس بانک مرکزی استرالیا همچنین پیشنهاد داد که کاهش استفاده استرالیایی‌ها از پول نقد باعث شده است که بانک‌ها تعداد نقاط دسترسی به پول نقد از جمله خودپردازها و شعب بانکی را کاهش دهند. بالاک افزود که در آینده، این امر احتمالاً باعث خواهد شد که ساکنان مسافت‌های طولانی‌تری را برای دسترسی به پول نقد طی کنند. جالب اینجاست که دولت استرالیا برای سال‌ها با استفاده از سیستم قانونی خود استفاده از پول نقد را به طور قاطع محدود کرده است.

نظر شما در مورد کاهش استفاده از پول نقد در کشورهای مختلف و تاثیرات آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استفاده از پول نقد استرالیا در حال کاهش است چون 75٪ از ساکنان به ندرت از پول نقد استفاده می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.