از هر 5 سرمایه‌گذار نهادی، 4 نفر موافق هستند که رمز ارزها نقش مهمی در صنعت مالی جهانی دارند

رمزارزها-نقش-مهمی-در-صنعت-مالی-جهانی-دارند
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیر تحقیقات دارایی دیجیتال بانک سیگنوم (Sygnum) گفت که نظرسنجی سرمایه‌گذاران نهادی که توسط این بانک انجام شده است، نشان‌دهنده تغییر نگرش از تردید به حمایت است، چون بیش از ۸۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اکنون عقیده دارند که رمز ارزها نقش مهمی در صنعت مالی جهانی دارند. این رمز ارزها اکنون واقعاً به یک دروازه مورد اعتماد تبدیل شده‌اند که به سرعت چشم‌انداز اقتصادی را دگرگون می‌کند.”

نظرسنجی سرمایه‌گذاران نهادی توسط سیگنوم

بانک دارایی دیجیتال سیگنوم گزارش بازار رمز ارز نهادی اولیه خود را هفته گذشته منتشر کرد. این گزارش، با عنوان «آینده مالی سال 2023»، شامل نظرسنجی انجام شده با مشارکت سرمایه‌گذاران نهادی است که بانک در ابتدای فصل چهارم با بیش از ۱۵۰ پاسخ‌دهنده دارای میانگین بیش از ۱۰ سال تجربه سرمایه‌گذاری انجام داده است. آن‌ها شامل مشتریان نهادی و سرمایه‌گذاران سهام سیگنوم، بانک‌ها، صندوق‌های پوششی، دفاتر چند و تک خانوادگی، بنیادها و مدیران دارایی می‌شوند.

بر اساس این نظرسنجی، ۸۷ درصد از پاسخ‌دهندگان در “توکن‌های پروتکل بلاک چین مانند بیت کوین، اتریوم و سولانا (پروتکل‌های لایه ۱)» سرمایه‌گذاری می‌کنند. علاوه بر این، ۵۷ درصد از پاسخ‌دهندگان قصد دارند تا در آینده تخصیص سرمایه خود به رمز ارزها را افزایش دهند.

sygnum
برترین سرمایه‌گذاری‌های رمز ارزها توسط سرمایه‌گذاران نهادی مورد بررسی

در مورد دلیل سرمایه‌گذاری آن‌ها در رمز ارزها، این گزارش خاطرنشان می‌کند که ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که “وارد شدن به جنبش عظیم رمزارزها” دلیل اصلی آنها بوده است در حالی که ۴۶ درصد از آنها تنوع ‌بخشیدن به سبد سرمایه خود را به عنوان انگیزه سرمایه‌گذاری خود ذکر کرده‌اند. سیگنوم توضیح می‌دهد:

“این آمار نشان‌دهنده پذیرش نهادی مداوم و رشد سبدهای سرمایه سنتی- رمزارزی مختلط، همچنین دانش عمیق‌تر از فناوری‌های بلاک چین است.”

علاوه بر این، در میان پاسخ‌دهندگانی که قصد دارند تخصیص سرمایه خود به رمز ارزها را ادامه داده یا افزایش دهند، ۶۲ درصد انتظار به دست آوردن بازدهی‌های بالاتر در آینده را دارند.

در این گزارش آمده است که در همین حال، ۳۷ درصد از سرمایه‌گذاران “رمز ارز را گزینه سرمایه‌گذاری برتری نسبت به دارایی‌های سنتی می‌دانند، که جذابیت آن را به عنوان محافظ بازار سنتی نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری‌های مستقیم در توکن‌ها همچنان انتخاب اول برای همه پاسخ‌دهندگان است، که نشان‌دهنده اولویت آنها برای سرمایه‌گذاری از طریق مالکیت مستقیم توکن‌ها و تولید بازده‌ها از طریق استیکینگ است. این اولویت‌بندی ممکن است با تکامل و تنوع‌بخشی محصولات مالی تغییر کند.”

لوکاس شوایگر (Lucas Schweiger)، مدیر تحقیقات دارایی دیجیتال سیگنوم و نویسنده گزارش، اظهار داشت:

“همچنان که صنعت رمز ارزها تکامل یافته است، بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی نیز از افرادی مردد به حامیان سرمایه‌گذاری روی آن تبدیل شده‌اند، چون بیش از ۸۰ درصد از افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اکنون عقیده دارند که رمز ارزها نقش مهمی در صنعت مالی جهانی دارند. این رمز ارزها اکنون واقعاً به یک دروازه مورد اعتماد تبدیل شده‌اند که به سرعت چشم‌انداز اقتصادی را دگرگون می‌کند.”

فابیان دوری (Fabian Dori)، مدیر ارشد دارایی و معاون مدیرعامل گروه سیگنوم، گفت: “بیش از ۸۵ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی رمز ارزها در مطالعه ما بر این باور هستند که قانونمند بودن برای ایجاد اعتماد ضروری است. این رویکرد تأیید بیشتری در مورد این نکته است که رگوله کردن کامل استراتژی اولیه سیگنوم از روز اول در تمام مناطق خود کار درستی بوده است.”

نظر شما درباره این نظرسنجی از سرمایه‌گذاران نهادی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره از هر 5 سرمایه‌گذار نهادی، 4 نفر موافق هستند که رمز ارزها نقش مهمی در صنعت مالی جهانی دارند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.