بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، روس‌ها را از مالکیت شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها منع می‌کند!

بسته-تحریم‌های-جدید-اتحادیه-اروپا
آنچه در این مقاله میخوانید

اتحادیه اروپا اعلام کرد که مطابق با بسته دوازدهم تدابیر محدودکننده علیه روسیه، اتباع این کشور از داشتن یا کنترل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رمز ارز منع می‌شوند. طبق گفته اتحادیه اروپا، الماس‌هایی که وارد کشورهای عضو این اتحادیه می‌شوند، اکنون باید از «معدن تا انگشتر روی دست» ردیابی شوند و قرار است این کار با استفاده از بلاک چین انجام شود.

بسته جدیدی برای مقابله با دور زدن تحریم‌ها

اتحادیه اروپا (EU) در تاریخ 18 دسامبر اعلام کرد که یک بسته جدید از تحریم‌های اقتصادی و فردی را به تصویب رسانده است. این بسته اکنون اتباع روسیه را از داشتن یا کنترل شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رمز ارز منع می‌کند. این ممنوعیت بخشی از تلاش اتحادیه اروپا برای «محدود کردن دور زدن تحریم‌ها» در مورد ارائه خدمات مرتبط با رمز ارز است که قبلاً وضع شده است.

طبق گفته کمیسیون اروپا (EC)، بسته تحریم‌های جدید به دنبال تحقق هدف کلیدی اتحادیه اروپا برای یافتن «یک صلح عادلانه و پایدار، نه یک تعارض منجمد دیگر» است. در سندی که به سوالات کلیدی در مورد تحریم‌های روسیه پاسخ می‌دهد، اتحادیه اروپا اصرار داشت که سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا اثر مورد نظر را بر اقتصاد روسیه داشته است.

برخی از موفقیت‌های تحریم‌ها که از سوی کمیسیون اروپا (EC) ادعا شده است، شامل کاهش شدید ارزش روبل، افزایش نرخ‌های بهره از 8 به 15 درصد و همچنین کنترل‌های سرمایه‌ای سخت‌تر می‌شود. با این حال، برخی از رهبران اتحادیه اروپا و منتقدان رژیم فعلی تحریم‌ها عقیده دارند که “افزایش آمار تجارت برای برخی از محصولات/ کشورهای خاص” ممکن است نشان‌دهنده تلاش‌های شدید روسیه برای دور زدن تحریم‌ها یا موفقیت در این زمینه باشد.

استفاده از بلاک چین برای ردیابی الماس‌ها

برای مثال، رابین بروکس (Robin Brooks)، اقتصاددان بارها اولیگارش‌های کشتیرانی یونانی را به کار کردن فعالانه برای تضعیف سیاست سقف قیمت نفت G7 متهم کرده است. در پاسخ به این انتقادات، اتحادیه اروپا یک الزام جدید را ارائه کرده است که کسانی را که در زنجیره تأمین نفت روسیه قرار دارند، ملزم می‌کند تا اطلاعات قیمتی برای هزینه‌های جانبی مانند بیمه و حمل و نقل را در صورت درخواست به اشتراک بگذارند.

در همین حال، اتحادیه اروپا از طریق بسته دوازدهم تدابیر محدودکننده علیه روسیه، گام‌هایی را برای جلوگیری از ورود الماس‌های این کشور به بازار G7 پس از اجرای ممنوعیت در تاریخ 1 ژانویه 2024 برداشته است. این اقدام به این معنی است که الماس‌ها اکنون باید از «معدن تا انگشتر روی دست» ردیابی شوند و این کار قرار است با استفاده از بلاک چین انجام شود.

در این سند آمده است:

“بنابراین، سیستم ردیابی شامل ثبت اجباری است، که از به اصطلاح نمونه‌های دیجیتالی از الماس واقعی در حالت خام و صدور گواهینامه مبدأ آن استفاده می‌کند. اطلاعات شناسایی و گواهینامه در دفتر کل مبتنی بر بلاک چین وارد خواهد شد.”

نظر شما در مورد بسته جدید تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه برای محدود کردن فعالیت‌های مربوط به رمز ارزها در این کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا، روس‌ها را از مالکیت شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها منع می‌کند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.