نقش USDT در اقتصاد زیرزمینی کامبوج

نقش-USDT-در-اقتصاد-زیرزمینی-کامبوج
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش جدیدی در روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) نقش تسهیل‌کننده تتر (USDT) را در اقتصاد زیرزمینی مرتبط با چین در کامبوج توضیح می‌دهد. گفته شده است که این استیبل کوین در فعالیت‌های مختلفی مانند دور زدن کنترل‌های سرمایه برای اتباع چینی استفاده می‌شود که می‌توانند از آن به عنوان وسیله تبادل برای خرید ابزارهایی جهت تسهیل کلاهبرداری‌های آنلاین استفاده کنند.

حضور تتر (USDT) در اقتصاد سایه کامبوج

مقاله جدیدی که توسط روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) منتشر شده است، نقشی را که USDT، بزرگترین استیبل کوین وابسته به دلار در بازار رمز ارز، در تسهیل فعالیت‌های زیرزمینی در کامبوج بازی می‌کند را آشکار کرده است. طبق گزارش SCMP، این رمز ارز به طور گسترده در صرافی‌هایی که جامعه مهاجران چینی ساکن در کامبوج را مورد هدف قرار داده است، در دسترس است.

Huione Pay، یک پلتفرم مالی مورد تأیید کامبوج، میزبان چندین گروه تلگرام است که خدمات مبادله برای دارایی‌های رمز ارز، از جمله استیبل کوین USDT، را ارائه می‌دهند. طبق تحقیقات SCMP، برخی از این گروه‌ها ابزارهایی را برای تسهیل عملیات کلاهبرداری که شامل کارت‌های SIM بین‌المللی و داده‌هایی درباره شهروندان چینی خارج از کشور می‌شود، ارائه می‌کنند.

همچنین، در این گزارش، آمده است که اپراتورها کارت‌های بانکی را تبلیغ می‌کنند که می‌توانند برای دریافت پول از قربانیان کلاهبرداری، چک‌های سابقه جنایی، سوابق شرکت‌ها و بیانیه‌های بانکی استفاده شوند. ادعا شده است که اپراتورها برای ارائه این خدمات، USDT می‌پذیرند. کامبوج از سال 2017، استفاده از رمز ارز را ممنوع کرده است.

جرمی داگلاس (Jeremy Douglas)، نماینده منطقه‌ای دفتر سازمان ملل متحد در امور مواد مخدر و جرم‌شناسی، توضیح داد که استفاده از رمز ارز برای مقامات محلی که نتوانسته‌اند با فناوری همگام شوند، دشوار بوده است.

او تأکید کرد:

“توانایی گروه‌های جنایی که در زمینه‌های بازی‌های آنلاین، کلاهبرداری‌ها، عملیات پولشویی و بانک‌های زیرزمینی فعالیت می‌کنند، بسیار پیشرفته‌تر از بیشتر نهادهای اجرایی در جنوب شرقی آسیا است.”

تتر (Tether) به تازگی تلاش‌های خود را برای پیروی از مقررات تشدید کرده، و به طور پیشگیرانه با مسدود کردن تمام منابع موجود در بخش آدرس‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی(OFAC) فهرست افراد و موسسات تحت تحریم (SDN)، با ایالات متحده همکاری کرده است. همچنین، این شرکت میزان همکاری خود را با نهادهای دولتی ایالات متحده فاش کرد و اعلام کرد که سرویس مخفی ایالات متحده را در پلتفرم خود «پذیرفته» است و در حال انجام همین کار با اداره تحقیقات فدرال (FBI) است.

نظر شما در مورد نقش ادعایی تتر در اقتصاد سایه کامبوج چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نقش USDT در اقتصاد زیرزمینی کامبوج بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.