گزارش روزانه بازار فارکس، 21 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-21-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در ایالات متحده، شاخص ضریب اطمینان مصرف کننده در ماه دسامبر و شاخص فروش خانه‌های موجود در ماه نوامبر هر دو فراتر از اتفاق نظر بودند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز پیش بینی خود در مورد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس را اصلاح کرد که انتظار می‌رود در آوریل 2024 به 2 درصد نسبت به سال گذشته برسد.
  • ارزش معاملات آتی اروپا در کنار شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq 100 یک شبه سقوط می‌کند.

اخبار بازار

  • شاخص ضریب اطمینان مصرف‌کننده هیئت کنفرانس آمریکا در ماه دسامبر به دلیل افزایش خوش‌بینی در مورد هر دو انتظارات و شرایط کنونی، به 110.7 افزایش یافت (اتفاق نظر 104.5، از 101.0 در ماه قبل). به طور خاص، چشم‌انداز کوتاه‌مدت مصرف‌کنندگان برای درآمد، کسب‌وکار و شرایط بازار کار، از 77.4 در ماه قبل به 85.6 تقویت شد. علاوه بر این، ارزیابی آن‌ها از شرایط کنونی از 136.5 به 148.5 افزایش یافت. ضریب اطمینان اکنون برای دو ماه متوالی افزایش یافته است. در سایر گزارش‌های آمریکا، شاخص فروش خانه‌های موجود در ماه نوامبر 0.8 درصد افزایش یافت، که روند نزولی از بالاترین سطح ماه فوریه را متوقف کرد. تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی خود را برای ردیابی تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه ماهه چهارم با 0.1 درصد کاهش به 1.7 درصد اصلاح کرد (تحقیقات بارکلیز).
  • تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی تورم خود در انگلیس را بر اساس انتشار داده‌های خفیف دیروز به‌روزرسانی کرده و آخرین اطلاعات در مورد سقف قیمت انرژی آینده را در نظر گرفته است. در ماه آوریل، آن‌ها انتظار دارند که سقف دوگانه سوخت دفتر بازارهای گاز و برق (Ofgem) حدود 13 درصد (تقریباً 10 درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی) کاهش یابد، و به حدود 1,640 پوند برسد. آن‌ها اکنون انتظار دارند که بانک انگلیس تا آوریل 2024 به هدف 2 درصد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاهای خود برسد (تحقیقات بارکلیز).
  • همچنان که رویکرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ‌ها شروع به تأثیرگذاری بر خوش‌بینی بازار می‌کند، ارزش معاملات آتی سهام اروپایی به همراه شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq 100 کاهش یافته است. شاخص جهانی ام اس سی آی MSCI از کل کشورها نیز برای دومین روز کاهش یافت. پس از تغییر رویکرد  فدرال رزرو در جهت کاهش نرخ‌ها، ارزش دارایی‌های پرخطر به طور گسترده به بالاترین سطح خود در سال 2023 در این ماه صعود کردند اما این هفته کمی مکث کرده‌اند (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 21 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.