بانک چین اولین تسویه حساب یوان دیجیتالی فلزات گرانبها را تکمیل کرد

بانک-چین-اولین-تسویه-حساب-یوان-دیجیتالی-فلزات-گرانبها-را-تکمیل-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

شعبه شانگهای بانک چین اولین تسویه حساب فلزات گران‌بها را با استفاده از یوان دیجیتال انجام داده است. طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی، این معامله، که در تاریخ 19 دسامبر نهایی شد، به بورس طلای شانگهای اجازه داد یک معامله فلزات گران‌بها به ارزش 14 میلیون دلار را پس از دریافت وجوه در خارج از کشور منعقد کند.

بانک چین اولین معامله فلزات گران‌بها فرامرزی با یوان دیجیتال را انجام داده است

شعبه شانگهای بانک چین اعلام کرده است که اولین تسویه حساب فلزات گران‌بها را با استفاده از یوان دیجیتال، ارز دیجیتال بانک مرکزی چین (CBDC)، انجام داده است. این بانک برای دریافت وجوه با یوان دیجیتال از خارج از کشور، به طور نزدیک با بورس طلای شانگهای همکاری کرده است. معامله شامل پرداخت 14 میلیون دلار در ازای دریافت فلزات گران‌بهای نامشخص بوده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های محلی، این اولین باری بود که یوان دیجیتال چین برای انجام یک معامله فلز گران‌بها استفاده می‌شود. سخنگوی شعبه شانگهای بانک چین بر اهمیت این معامله برای معرفی شانگهای به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی تاکید کرد. او اظهار داشت:

“این حساب می‌تواند قدرت مالی را برای پشتیبانی از اجرای عمیق استراتژی ترویج منطقه آزاد تجاری آزمایشی شانگهای فراهم کند و به ارتقای کیفیت و بهبود مرکز تجارت بین‌المللی کمک نماید”.

این دومین نقطه عطفی است که بانک چین با استفاده از یوان دیجیتال در این ماه به آن دست یافته است. در تاریخ 14 دسامبر، این بانک یک معامله بین شعبات خود در شانگهای و هنگ کنگ را تسهیل کرد و تسویه‌ای بین شرکت فولاد و آهن Baosteel Group و Bao-trans Enterprises، تولیدکننده محصولات فولادی پریمیوم، انجام داد. پرداخت 3.4 میلیون دلاری واردات سنگ آهن نقطه آغاز استفاده از یوان دیجیتال در عرصه کالاها بود.

چین همچنین تلاش‌هایی را برای معرفی پرداخت‌های خرده‌فروشی بین‌المللی با استفاده از یوان دیجیتال انجام می‌دهد، چون اخیراً در مورد یک همکاری با اداره پولی سنگاپور (MAS) خبر داد که بر اساس آن، برنامه‌ای آزمایشی اجرا می‌شود که به گردشگران اجازه می‌دهد یوان دیجیتال را برای اهداف گردشگری در هر دو کشور استفاده کنند.

نظر شما در مورد استفاده از یوان دیجیتال در تسویه‌حساب‌های فلزات گران‌بها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک چین اولین تسویه حساب یوان دیجیتالی فلزات گرانبها را تکمیل کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.