وزارت اطلاعات و فناوری چین استراتژی جدید Web3 را تدوین می‌کند

وزارت-اطلاعات-و-فناوری-چین-استراتژی-جدید-Web3-را-تدوین-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت اطلاعات و فناوری چین موافقت کرده است تا یک استراتژی جدید برای حوزه وب ۳ (Web3) تدوین کند تا وضعیت این صنعت در چین را بهبود بخشد. این ابتکار به عنوان پاسخ به پیشنهادی است که در چهاردهمین کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین (CPPCC) کمیته ملی، با هدف تقویت وضعیت وب ۳ در کشور، ارائه شده بود.

وزارت اطلاعات و فناوری چین استراتژی جدید وب ۳ را توسعه خواهد داد

دولت چین برنامه‌ریزی می‌کند تا یک استراتژی جدید وب ۳ را برای کشور توسعه دهد. در سندی که اخیراً منتشر شده است، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به درخواست وو جیژوانگ (Wu Jiezhuang)، عضو کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی مردم چین (CPPCC)، که به دنبال ترویج توسعه صنعت وب ۳ در چین است، پاسخ می‌دهد.

این سند چهار جنبه مرتبط از طرح را معرفی می‌کند. اولین جنبه پیشنهاد می‌کند تا سند جدیدی توسعه دهد که طراحی بالا به پایین فعلی تمرکز وب ۳ چین را بهبود بخشد. این مرحله شامل پیاده‌سازی فناوری وب ۳ در زمینه‌هایی مانند امور دولتی و صنعت، تشویق به توسعه توکن‌های غیر قابل تعویض (NFTs) و برنامه‌های غیرمتمرکز، و تسریع ساخت یک اکوسیستم دیجیتال می‌شود.

تقویت تحقیقات فنی و نظارت از طریق دانشگاه‌ها و شرکت‌های ملی و کاوش در کاربرد فناوری‌های بلاکچین بخشی از دومین جنبه این استراتژی است.

جنبه سوم شامل بین‌المللی کردن فعالیت‌های وب ۳ چینی با پیروی از آخرین روندها و دخالت نهادهای ملی در توسعه استانداردهای صنعتی است.

در نهایت، افزایش تبلیغات و ترویج فناوری بلاک چین از طریق منابع علمی شناخته شده و ترویج برنامه‌های استفاده‌کننده از فناوری‌های وب ۳ به افزایش سطح دانش و آگاهی عمومی در مورد این موضوع کمک خواهد کرد.

علاقه چین به وب ۳ مسئله جدیدی نیست. در فوریه سال 2022، 16 نهاد دولتی در چین اعلام کردند که 15 منطقه آزمایشی را برای انجام پروژه‌ها در زمینه‌های تولید، انرژی، خدمات دولتی و مالیات، قانون، آموزش، بهداشت، تجارت و مالی، و مالی فرامرزی اما با استفاده از فناوری بلاک چین تعیین کرده‌اند.

نظر شما در مورد صدور یک استراتژی جدید وب ۳ در چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وزارت اطلاعات و فناوری چین استراتژی جدید Web3 را تدوین می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.