چین مجموعه دوم پروژه ها با هزینه 140 میلیارد دلاری را آغاز می‌کند

چین-مجموعه-دوم-پروژه-ها-با-هزینه-140-میلیارد-دلاری-را-آغاز-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان برنامه‌ریزی ارشد چین روز شنبه اعلام کرد که مجموعه دومی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری عمومی شامل برنامه‌های کنترل سیل و کمک‌ در زمان فاجعه را آغاز کرده است، که بر اساس یک برنامه انتشار اوراق قرضه و سرمایه‌گذاری ارجا می‌شوند که در ماه اکتبر برای تقویت اقتصاد اعلام شد.

با این قسمت جدید، همچنان که چین بر انجام اقدامات مالی برای حمایت از اقتصاد رو به افول تمرکز کرده است، اکنون بیش از ۸۰۰ میلیارد یوان از ۱ تریلیون یوان (۱۴۰ میلیارد دلار) انتشار اوراق قرضه دولتی اضافی در سه ماهه چهارم را اختصاص داده است.

کمیسیون توسعه و اصلاح ملی (NDRC) چین در بیانیه‌ای روز شنبه اعلام کرد که ۹,۶۰۰ پروژه با سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده بیش از ۵۶۰ میلیارد یوان را آغاز کرده است.

اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در تلاش است تا پس از شیوع بیماری  COVID-19 به وضعیت عادی بازگردد، در حالی که سیاست‌گذاران با تقاضای پایین مصرف‌کننده، صادرات ضعیف، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و بحران عمیق املاک و مستغلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

خبرگزاری دولتی شینهوا (Xinhua) گفته است که انتشار اوراق قرضه ۱ تریلیون یوانی نسبت کسر بودجه ۲۰۲۳ چین را از ۳ درصد به حدود ۳.۸ درصد افزایش خواهد داد.

کمیسیون توسعه و اصلاح ملی (NDRC) گفت: “ساخت این پروژه‌ها سیستم کنترل سیل، مکانیزم پاسخگویی اضطراری و توانایی‌های کمک‌رسانی در بلایا را در چین بهبود خواهد بخشید و بهتر از جان و مال مردم محافظت خواهد کرد، بنابراین بسیار مهم است.”

این نهاد اعلام کرد که با سایر ارگان‌های دولتی هماهنگ خواهد شد تا اطمینان حاصل شود که منابع به سرعت برای سرمایه‌گذاری تخصیص داده می‌شوند و استانداردهای بالایی از کیفیت در ساخت پروژه‌ها حفظ می‌شوند.

نظر شما در مورد آغاز مجموعه دوم پروژه‌ها با هزینه 140 میلیارد دلاری در چین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره چین مجموعه دوم پروژه ها با هزینه 140 میلیارد دلاری را آغاز می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.