کابینه ژاپن اصلاحات مالیاتی را تصویب کرد و مالیات بر عایدی ارزهای دیجیتال را حذف نمود!

کابینه-ژاپن-اصلاحات-مالیاتی-را-تصویب-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت ژاپن اصلاحات مالیاتی را تصویب کرده است که برخی مالیات‌های رمز ارز را برای سازمان‌ها و شرکتهای مختلط حذف می‌کند. این اصلاحات، که از اوایل ماه دسامبر مورد بحث قرار گرفته بود، مالیات بر سودهای تحقق نیافته بر دارایی‌های رمز ارز برای شرکت‌ها را حذف می‌کند و راه را برای نگهداری دارایی‌های رمز ارز توسط شرکت‌ها به طور مداوم هموار می‌کند.

دولت ژاپن اصلاح مالیاتی را برای حذف مالیات بر سودهای تحقق نیافته تصویب کرد

کابینه ژاپن برای تصویب اصلاحات مالیاتی سال مالی ۲۰۱۸ تشکیل جلسه داد، و مجموعه‌ای از تغییرات در قوانینی را ایجاد کرد که شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارز را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این اصلاحات شامل تغییری بود که مالیات بر «سودهای تحقق نیافته» رمز ارز را حذف کرد، که شرکت‌ها را ملزم می‌ساخت تا بر اساس تغییر قیمت دارایی‌های رمز ارز در هر سال مالی مالیات بپردازند.

تغییری که این مالیات بر رمز ارزهای خودصادر شده توسط شرکت‌ها را حذف می‌کرد، پیش از این، در اوایل امسال تصویب شده بود، اما با این تغییر، شرکت‌های رمز ارز اکنون می‌توانند رمز ارزهای صادر شده توسط اشخاص ثالث را نگه دارند بدون این که لازم باشد تا مالیات بر سودهای تحقق نیافته را بپردازند.

با این حال، خرید و فروش رمز ارز همچنان مشمول مالیات خواهد بود. این تصمیم مخالف با درخواست انجمن تجارت دارایی‌های رمز ارز ژاپن است، که خواستار حذف مالیات بر مبادلات رمز ارز شده بود. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، این اقدام به کاهش کلی درآمد ناشی از مالیات در ژوئن ۲۰۲۴ کمک خواهد کرد که انتظار می‌رود بزرگترین کاهش از سال ۱۹۸۹ باشد.

این اصلاحات، که از اوایل دسامبر مورد بحث قرار گرفته بود، با هدف تسهیل اضافه کردن رمز ارز به خزانه‌داری شرکت‌ها بدون پرداخت مالیات برای تنها نگهداری آن است. ژاپن یکی از معدود کشورهایی است که این مالیات بر سودهای تحقق نیافته رمز ارز را اعمال می‌کند، که باعث می‌شود شرکت‌ها این دارایی‌ها را در کشورهای دیگر نگه دارند.

با این حال، حتی پس از تصویب این قانون، اصلاحات مالیاتی باید سال آینده به دایت ملی (Diet)، قوه مقننه دومجلسی کشور ژاپن، ارائه شود و لازم است توسط هر دو مجلس تصویب شود.

نظر شما در مورد معافیت مالیاتی برای سودهای تحقق نیافته رمز ارز برای شرکت‌ها در ژاپن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کابینه ژاپن اصلاحات مالیاتی را تصویب کرد و مالیات بر عایدی ارزهای دیجیتال را حذف نمود! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.