بیت کوین رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند: افزایش حجم معاملات روزانه و نرخ هش در شب کریسمس!

بیت-کوین-رکوردهای-جدیدی-ثبت-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳، بیت کوین یک رکورد دیگر در تعداد تراکنش‌های روزانه را شکست و ماینرها ۷۲۳،۴۵۹ انتقال را در یک روز تأیید کردند. نرخ تراکنش در شب کریسمس از رکورد قبلی ۷۱۰،۵۷۹ تأییدیه در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ پیشی گرفت.

دستاورد جدید بیت کوین — رکورد تراکنش‌ها و نرخ هش‌ در شب کریسمس به اوج خود رسید!

طی آخر هفته تعطیلا کریمس، شبکه بیت کوین دو رکورد جدید ثبت کرد. در شب کریسمس، شبکه با تأیید ۷۲۳،۴۵۹ تراکنش بیت کوین توسط ماینرها در یک روز به رکوردی تاریخی دست یافت. این رقم از رکورد قبلی ۷۱۰،۵۷۹ که ۳۶ روز پیش با حاشیه چشمگیر ۱۲،۸۸۰ تراکنش، به ثبت رسیده بود، پیشی گرفت. این افزایش قابل‌توجه در تراکنش‌های روزانه در تاریخ ۲۴ دسامبر عمدتاً ناشی از پروتکل اردینال بود، که حجم قابل توجهی از انتقالات روز را به خود اختصاص داد.

BTC-chart

داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد که حدود ۴۳۹،۵۰۵ نوشته اردینال اینسکریپشن (Ordinal Inscription) در روز یکشنبه تأیید شده‌اند. منظور از اردینال اینسکریپشن قابلیتی است که اجازه اینسکرایب کردن یا در واقع حکاکی کردن داده روی هر کدام از واحدهای ساتوشی را به اپراتورهای نود بیت کوین می‌دهد. بنابراین، اینسکریپشن‌ها از انتقالات مالی سنتی پیشی گرفتند و ۶۰.۷۵ درصد از کل تراکنش‌ها در شب کریسمس ۲۰۲۳ را به خود اختصاص دادند. رکورد قبلی از ۱۹ نوامبر اکنون به عنوان دومین رکورد رتبه‌بندی می‌شود؛ رتبه سوم نیز به ۷۰۷،۸۷۶ انتقال در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۳ اختصاص داده می‌شود.

علاوه بر ثبت رکورد تراکنش‌های روزانه در شب کریسمس، ماینرهای بیت کوین (BTC) نیز به یک رکورد جدید در مجموع نرخ هش‌ شبکه دست یافتند. مجموع نرخ هش به ۵۴۶ اگزاهش در ثانیه (EH/s) در تاریخ ۲۴ دسامبر رسید، که از ۵۳۸ EH/s در روز قبل بالاتر رفت، در حالی که دشواری شبکه از ۷۲ تریلیون عبور کرد. این نرخ معادل ۵۴۶ کوئینتیلیون هش در ثانیه (H/s) یا ۰.۵۴۶ زتاهش در ثانیه (ZH/s) در نظر گرفته می‌شود. از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۳ تاکنون، نرخ هش ۳۱۱ EH/s افزایش یافته است.

نظر شما در مورد تأیید ۷۲۳،۴۵۹ تراکنش توسط بیت کوین در یک روز چیست؟ نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد این موضوع را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بیت کوین رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند: افزایش حجم معاملات روزانه و نرخ هش در شب کریسمس! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.