روسیه با کمبود 4.8 میلیون کارگر در سال 2023 روبرو است!

روسیه-با-کمبود-4.8-میلیون-کارگر-در-سال-2023-روبرو-است!
آنچه در این مقاله میخوانید

روزنامه ایزوستیا (Izvestia) روز یکشنبه ، با استناد به کارشناسان و تحقیقات از موسسه اقتصاد علمی آکادمی علم روسیه (Russian Academy of Science’s Institute of Economics) گزارش داد که روسیه در سال ۲۰۲۳ با حدود ۴.۸ میلیون نفر کمبود کارگر روبرو بود و این مشکل در سال ۲۰۲۴ نیز به صورت جدی باقی خواهد ماند.

الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی روسیه، ماه گذشته گفت که در حالی که مسکو منابع مالی و فیزیکی را به بخش نظامی منتقل می‌کند، نیروی کار تحلیل رفته روسیه باعث کمبودهای شدید نیروی کار شده و رشد اقتصادی این کشور را به خطر می‌اندازد.

پس از آن چه کرملین عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین می‌نامد که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، صدها هزار نفر از شهروندان روس، از جمله متخصصان فناوری اطلاعات (IT) بسیار ماهر، این کشور را ترک کردند.

کسانی که فرار کردند، یا با جنگ مخالف بودند یا از فراخوانده شدن برای جنگیدن در آن نگران بودند.

خروج افراد پس از آن شدت گرفت که ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس جمهور  روسیه، که اوایل این ماه نرخ بیکاری تاریخی پایین ۲.۹ درصد را ستود، در سپتامبر ۲۰۲۲ بسیج نظامی جزئی حدود ۳۰۰،۰۰۰ سرباز را اعلام کرد.

پوتین گفته است که فعلاً نیازی به موج جدید سربازگیری نمی‌بیند.

ایزوستیا، با استناد به نویسنده تحقیقات، نیکولای آخاپکین (Nikolai Akhapkin)، گفته است که کمبود نیروی کار در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به شدت افزایش یافته است. این روزنامه گفته است که رانندگان و کارکنان فروشگاه‌ها به ویژه تقاضای بالایی داشتند.

بر اساس داده‌های رسمی که توسط روزنامه نقل شده، تعداد موقعیت‌های شغلی خالی در کل نیروی کار تا اواسط ۲۰۲۳، از ۵.۸ درصد در سال قبل بالاتر رفت و به ۶.۸ درصد افزایش یافت.

روزنامه به نقل از تحقیقات جدید اعلام کرد: “اگر داده‌های ارائه شده توسط Rosstat (آژانس آمار رسمی) را به کل نیروی کار تعمیم دهیم، کمبود نیروی کار در سال ۲۰۲۳ احتمالاً به ۴.۸ میلیون نفر خواهد رسید”.

این روزنامه خاطرنشان کرده است که آنتون کوتیاکوف (Anton Kotyakov)، وزیر کار، گفته است که کمبودهای نیروی کار به شدت در بخش‌های تولید، ساخت‌وساز و حمل‌ونقل احساس شده است، که شرکت‌ها را وادار به افزایش دستمزدها برای جذب کارکنان بیشتر می‌کند.

روزنامه از تاتیانا زاخارووا (Tatyana Zakharova)، از دانشگاه اقتصاد روسیه، نقل قول کرده است که کمبود نیروی کار احتمالاً در سال آینده ادامه خواهد داشت، زیرا پر کردن موقعیت‌های خالی برای کارگران کارخانه، مهندسان، پزشکان، معلمان و سایر حرفه‌ها به ویژه سخت خواهد بود.

او جمعیت پایین و “مهاجرت جمعیت” را به عنوان دلایل اصلی برای کمبود نیروی کار برشمرده است.

نظر شما در مورد کمبود نیروی کار در روسیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه با کمبود 4.8 میلیون کارگر در سال 2023 روبرو است! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.