یورو در بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته

یورو در بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته
آنچه در این مقاله میخوانید

یورو به بالاترین میزان خود در برابر دلار آمریکا از پایان ژوئیه رسید، زیرا سیگنال‌هایی از سوی فدرال رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره برای حمایت از افزایش ریسک ادامه دارد.

یورو در سال جاری 3.4 درصد رشد کرده است، در حالی که بیشتر افزایش قیمت در چند هفته گذشته پس از آخرین اظهارنظر فدرال رزرو اتفاق افتاده است.

پس از اینکه فدرال رزرو واضح‌ترین سیگنال را مبنی بر پایان کمپین صعود تهاجمی خود با پیش‌بینی یک سری کاهش نرخ در سال 2024 ارائه داد، ارزش دلار در این ماه افزایش یافت.

کیت جوکز، استراتژیست ارشد بورس خارجی در Societe Generale در لندن، گفت: بازده پایین و سهام بالا است، ریسک وجود دارد و بازارها مشتاقانه منتظر کاهش فدرال رزرو به محض رسیدن بهار هستند.

بازده بدهی 10 ساله آلمان به کمترین میزان در یک سال گذشته رسید. اوراق قرضه آلمان از اواخر اکتبر افزایش یافته است زیرا داده های اقتصادی ضعیف منطقه یورو و کاهش تورم نشان می‌دهد که بانک مرکزی اروپا برای مدت طولانی‌تری نرخ‌ها را بالا نگه نخواهد داشت.

با این حال، به گفته هلن گیون، معامله‌گر FX در مونکس ایالات متحده، ممکن است پیشرفت یورو محدود باشد.

اوگفت به نظر می‌رسد یورو کاملاً بیش از حد خریداری شده است، و خطر رکود منطقه‌ای در اروپا بسیار بیشتر از ایالات متحده است.

دیدگاه خود را درباره یورو در بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.