روسیه تقریبا تمام نفت خود را به چین و هند صادر می‌کند!

روسیه-تقریبا-تمام-نفت-خود-را-به-چین-و-هند-صادر-می‌کند!
آنچه در این مقاله میخوانید

الکساندر نوواک (Alexander Novak)، معاون نخست‌وزیر روسیه، روز چهارشنبه گفت پس از آن که مسکو به سرعت به تحریم‌های اقتصادی غرب با تغییر مسیر عرضه‌ها از اروپا پاسخ داد، تقریباً تمام صادرات نفت روسیه در این سال به چین و هند ارسال شده است.

نوواک، که مسئول بخش انرژی کشور است، به تلویزیون دولتی روسیه-24 (Rossiya-24)، گفت که روسیه با موفقیت تحریم‌ها علیه نفت خود را دور زده و جریان‌های نفت را از اروپا به چین و هند منحرف کرده است که با هم حدود 90 درصد از صادرات نفت خام این کشور را تشکیل می‌دهند.

نوواک گفت که روسیه قبل از آغاز تحریم‌ها علیه مسکو از سوی غرب در پی شروع تنش‌ها در اوکراین در فوریه 2022، ارتباطات خود را با کشورهای آسیا-اقیانوسیه آغاز کرده بود.

او گفت: “در مورد محدودیت‌ها و تحریم‌های معرفی شده برای تامین نفت به اروپا و آمریکا… این تحریم‌ها فقط فرآیند بازگرداندن جریان‌های انرژی ما را تسریع کرد.”

نوواک افزود که سهم اروپا از صادرات نفت خام روسیه به تنها حدود 4 تا 5 درصد از حدود 40 تا 45 درصد کاهش یافته است.

نوواک گفت:

“شرکای اصلی در شرایط فعلی چینی‌ها هستند که سهم آن‌ها به حدود 45-50 درصد افزایش یافته است و البته هند…قبلاً در واقع عرضه‌ای به هند نداشتیم؛ در طی دو سال، سهم کلی صادرتن نفت ما به هند به 40 درصد رسیده است.”

در مورد گروه اوپک+ از تولیدکنندگان نفت پیشرو، نوواک گفت که روسیه به تعهدات خود در مورد کاهش عرضه پایبند است و قیمت نفت برنت (Brent) را در سال آینده در محدوده 80 تا 85 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند که تقریباً هم‌ردیف با سطح فعلی است.

ایالات متحده ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه پروژه گاز طبیعی مایع (LNG) قطب شمال 2، که توسط شرکت روسی نواتک (NVTK.MM) رهبری می‌شود، اعلام کرد.

روزنامه کومرسانت (Kommersant) روز دوشنبه گزارش داد که با ترس از پیامدهای تحریم‌ها، سهامداران خارجی مشارکت خود در پروژه را متوقف کردند و مسئولیت‌های خود را برای تامین مالی و قراردادهای خرید برای کارخانه کنار گذاشتند.

منابع صنعتی هفته گذشته به رویترز گفتند که تحریم‌ها همچنین باعث شد نواتک برای تامین گاز طبیعی مایع از این پروژه، قانون امر ناگزیر را اعلام کند.

نوواک گفت که در مرحله اول پروژه، عملاً تولید گاز طبیعی مایع آغاز شده و انتظار می‌رود تحویل اولین محموله‌ها در سه ماهه اول سال 2024 انجام شود.

منابع صنعتی گفتند که در این مرحله، “اولین قطرات” از گاز طبیعی مایع تولید شده است، اما مدتی طول خواهد کشید تا به ظرفیت اسمی خود که 6.6 میلیون تن متریک در سال است برسد.

نظر شما در مورد اقدامات روسیه در جهت دور زدن تحریم‌ها برای صادرات نفت خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه تقریبا تمام نفت خود را به چین و هند صادر می‌کند! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.