رگولاتور هنگ کنگ برای تایید ETF های اسپات بیت کوین آماده می‌شود

رگولاتور-هنگ-کنگ
آنچه در این مقاله میخوانید

رگولاتور مالی هنگ کنگ قوانینی را برای صادرکنندگان صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات (ETF) بیت کوین منتشر کرده است که استفاده از هر دو مدل ایجاد نقدی و ایجاد به شکل سهام را مجاز می‌داند. این رویکرد با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که بر استفاده انحصاری از مدل ایجاد نقدی برای ETF‌های اسپات بیت کوین تأکید دارد، متفاوت است.

هنگ کنگ قوانین اسپات  ETF بیت کوین را منتشر می‌کند

کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) در تاریخ 22 دسامبر یک بخشنامه برای “صندوق‌های مجاز در معرض دارایی‌های مجازی” منتشر کرد. این رگولاتور توضیح داد که این بخشنامه الزاماتی را شرح می‌دهد که بر اساس آنها،  SFC اجازه می دهد صندوق‌های سرمایه‌گذاری با قرار گرفتن در معرض دارایی‌های مجازی (VAs) بیش از 10 درصد ارزش خالص دارایی (NAV) خود را برای عرضه عمومی در هنگ کنگ در نظر بگیرد.

SFC با اشاره به این که طیف گسترده‌تر و تعداد بیشتری از محصولات سرمایه‌گذاری که قرار گرفتن در معرض رمز ارزها را فراهم می‌کنند، از جمله صندوق‌های قابل معامله در بورس ارز رمزنگاری شده (ETF)، اکنون هم برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و هم حرفه‌ای در دسترس هستند، اظهار داشت: “در سطح جهانی، چشم‌انداز دارایی‌های مجازی (VA) به سرعت در حال تحول است”. این رگولاتور با اشاره به این که آن‌ها “به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند”، جزئیات زیر را ارائه داد:

“تقاضا برای این محصولات در هنگ کنگ نیز افزایش یافته است. با توجه به این تحولات، SFC رژیم‌هایی را معرفی کرده است که ارائه برخی محصولات VA به عموم مردم هنگ کنگ با تدابیر حفاظتی مناسب برای سرمایه‌گذاران را امکان‌پذیر می‌کند.”

SFC توضیح داد که از اکتبر سال گذشته شروع به پذیرش درخواست‌ها برای ETF‌هایی کرده است که عمدتاً از طریق قراردادهای آتی در معرض دارایی‌های ارز رمزنگاری شده قرار دارند. این رگولاتور افزود: “رژیم مجوز SFC برای پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های مجازی (VATPs) نیز در ژوئن 2023 اجرا شد و این امکان را برای سرمایه‌گذاران هنگ کنگ فراهم کرد که مشروط به برخی الزامات واجد شرایط و تدابیر حفاظتی قوی برای سرمایه‌گذاران، به طور مستقیم به دارایی‌های مجازی با سرمایه نقدی زیاد دسترسی داشته باشند.”

SFC تأکید کرد که معاملات و خریدهای نقدی دارایی‌های مجازی توسط صندوق‌های مجاز SFC باید ضمن رعایت الزامات قانونی اداره پولی هنگ کنگ (HKMA)،از طریق پلتفرم‌های معاملاتی ارز رمزنگاری مجاز SFC یا مؤسسات مالی مجاز انجام شود. این رگولاتور افزود:

“برای ETF‌های VA نقدی مجاز SFC، هر دو روش اشتراک و بازخرید به صورت نقدی و کالایی مجاز است.”

هنگ کنگ در حال آماده‌سازی برای ETF‌های اسپات بیت کوین با هر دو مدل نقدی و کالایی است، در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنان بر مدل نقدی پافشاری می‌کند. گفته می‌شود که این رگولاتور آمریکایی از متقاضیان ETF اسپات بیت کوین خواسته است تا پایان هفته برای ثبت تغییرات درخواست‌های خود و قرار گرفتن در دسته اول تصمیمات در اوایل ژانویه اقدام کنند.

نظر شما در مورد آمادگی رگولاتور هنگ کنگ برای تصویب ETF‌های اسپات بیت کوین با استفاده از هر دو مدل نقدی و کالایی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور هنگ کنگ برای تایید ETF های اسپات بیت کوین آماده می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.