ایران و روسیه به جای دلار آمریکا با ارزهای محلی تجارت می‌کنند

پول-داخلی-ایران-روسیه
آنچه در این مقاله میخوانید

رسانه‌های دولتی ایران روز چهارشنبه گزارش دادند که ایران و روسیه توافقی را برای انجام معاملات با استفاده از ارزهای محلی به جای دلار آمریکا نهایی کرده‌اند.

این توافق در جریان دیدار رؤسای بانک‌های مرکزی دو کشور در روسیه نهایی شده است.

هر دو کشور ایران و روسیه تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارند.

رسانه‌های دولتی گفتند:

“بانک‌ها و فعالان اقتصادی اکنون می‌توانند از زیرساخت‌ها از جمله سیستم‌های بین بانکی غیرSWIFT برای معامله با ارزهای محلی استفاده کنند.”

اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیای به رهبری روسیه (EEU) در تاریخ 25 دسامبر یک توافق‌نامه تجارت آزاد کامل با ایران امضا کردند.

ایران پس از تحریم‌های غربی علیه مسکو به دلیل تنش‌های آن در اوکراین که مسیرهای تجارت خارجی روسیه را محدود کرد و آن را وادار به جستجوی بازارهایی خارج از اروپا کرد، اهمیت فزاینده‌ای برای کرملین پیدا کرده است.

مقامات ایرانی گفته‌اند که همکاری‌های نظامی با روسیه در حال گسترش است. ایران در ماه نوامبر اعلام کرد که ترتیبات نهایی برای روسیه جهت تأمین جنگنده‌های سوخو-35، بالگردهای تهاجمی می-28 و هواپیماهای آموزش خلبانی یاک-130 را انجام داده است.

نظر شما در مورد اقدام ایران و روسیه برای روی آوردن به ارزهای محلی برای انجام تبادلات خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایران و روسیه به جای دلار آمریکا با ارزهای محلی تجارت می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.