با افزایش صادرات گوشی‌های هوشمند، هوآوی رشد 9 درصدی درآمد را در سال 2023 پیش‌بینی کرده است

هوآوی-رشد-9-درصدی-درآمد-را-در-سال-2023-پیش‌بینی-کرده-است
آنچه در این مقاله میخوانید

بنابر اظهارات کن هو (Ken Hu)، رئیس چرخشی شرکت بزرگ فناوری چینی هواوی (HWT.UL) در یک پیام داخلی سال نو که توسط رویترز مشاهده شده است، انتظار می‌رود این شرکت گزارش درآمدی بیش از 700 میلیارد یوان (98.5 میلیارد دلار) برای سال 2023 ارائه دهد.

این رقم حاکی از رشد حدود 9 درصدی درآمد سالانه نسبت به 642.3 میلیارد یوانی است که در سال 2022 گزارش شده است.

این پیش‌بینی شواهد بیشتری ارائه می‌دهد که هواوی پس از تحریم‌های ایالات متحده از سال 2019، که برخی از خطوط کسب‌وکار آن را با محدود کردن دسترسی به فناوری‌های جهانی حیاتی مانند تراشه‌های پیشرفته فلج کرده بود، در حال بازیابی است.

کن هو گفت:

“از شرکای ما در سرتاسر زنجیره ارزش که در طیف وسیعی از شرایط با ما همراه بودند، تشکر می‌کنم. همچنین می‌خواهم از هر عضو تیم هواوی برای پذیرش مبارزه – برای عدم تسلیم شدن – تشکر کنم.”

“پس از سال‌ها تلاش سخت، ما توانسته‌ایم از طوفان عبور کنیم. و حالا ما تقریباً به مسیر خود بازگشته‌ایم.”

در پیامی که به کارکنان ارسال شده بود، هو گفت که بخش تجارت دستگاه‌های هواوی، که شامل کسب‌وکار گوشی هوشمند آن می‌شود، در سال 2023 عملکرد بهتری از انتظار داشته است.

در یک حرکت غافلگیرکننده در ماه آگوست، هواوی سری گوشی‌های هوشمند Mate60 خود را راه‌اندازی کرد که گمان می‌رود به یک تراشه توسعه یافته داخلی مجهز شده باشد. این خبر به طور گسترده‌ای به عنوان نشانه‌ای از بازگشت هواوی به بازار گوشی‌های هوشمند پرچمدار پس از سال‌ها مبارزه با تحریم‌های ایالات متحده در نظر گرفته شد.

بر اساس گزارش کانترپوینت (Counterpoint)، میزان صادرات گوشی‌های هوشمند هواوی در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته 83 درصد افزایش یافته است، که به رشد کل بازار گوشی‌های هوشمند چینی در همان دوره 11 درصد کمک کرده است.

با نگاهی به سال 2024، هواوی در نامه‌ای اعلام کرد که بخش تجارت دستگاه‌ها یکی از خطوط کسب‌وکار اصلی خواهد بود که بر روی گسترش آن تمرکز خواهد کرد.

در این نامه آمده است:

“بخش تجارت دستگاه‌های ما نیاز دارد که تعهد خود را به توسعه محصولات درجه یک و ساختن یک برند پرچمدار با لمس انسانی دو برابر کند.”

با این حال، هواوی در این نامه اذعان کرد که با چالش‌های قابل توجهی روبرو است.

هو گفت: “عدم ثبات ژئوپلیتیکی و اقتصادی فراوان است، در حالی که محدودیت‌های فناوری و موانع تجاری همچنان بر جهان تأثیر می‌گذارند.”

برای مقابله با این چالش‌ها، هو گفت که هواوی بر تقویت کارآمدی عملیات تجاری خود تمرکز خواهد کرد. این فرایند شامل ابتکاراتی برای “کوچک‌سازی مقر اصلی، ساده‌سازی مدیریت و تضمین سیاست‌های سازگار، همچنین ایجاد قوانین در صورت نیاز” می‌شود.

دیدگاه خود را درباره با افزایش صادرات گوشی‌های هوشمند، هوآوی رشد 9 درصدی درآمد را در سال 2023 پیش‌بینی کرده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.