سال 2024 برای دلار آمریکا آسیب‌پذیر خواهد بود

دلار در مسیر برای اولین سقوط هفتگی
آنچه در این مقاله میخوانید

اگر فدرال رزرو تغییر رویه بدهد، دلار در سال 2024 آسیب‌پذیر خواهد بود.

چرخش ماه دسامبر فدرال رزرو باعث شده است که کاهش ارزش دلار در سال 2024 ادامه یابد، اگرچه قدرت در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند کاهش ارزش دلار را محدود کند.

پس از افزایش نرخ بهره در سال 2022 توسط فدرال رزرو به بالاترین حد دو دهه اخیر، ارز ایالات متحده در سال جاری به دلیل رشد انعطاف‌پذیر ایالات متحده و تعهد بانک مرکزی برای بالا نگه داشتن هزینه‌های استقراض، تا حد زیادی محدود شده است.

دلار امسال در مسیر کاهش 2 درصدی در برابر سبدی از همتایان خود بود که اولین کاهش سالانه آن از سال 2020 است.

نشست دسامبر فدرال رزرو تغییری غیرمنتظره را نشان داد، پس از آن که جروم پاول، رئیس هیئت مدیره گفت: سخت‌تر شدن سیاست پولی تاریخی که نرخ‌ها را به بالاترین سطح خود در دهه‌های اخیر رساند، احتمالاً به لطف کاهش تورم پایان یافته است. سیاست گذاران اکنون 75 واحد کاهش در سال آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

کاهش نرخ‌ها عموماً به‌عنوان یک باد مخالف برای دلار تلقی می‌شود و باعث می‌شود دارایی‌های ارز ایالات متحده برای سرمایه‌گذاران سودجو جذابیت کمتری داشته باشد. اگرچه استراتژیست‌ها انتظار داشتند که دلار در سال آینده تضعیف شود، سرعت کاهش نرخ سریعتر می‌تواند روند نزولی ارز را تسریع کند.

دیدگاه خود را درباره سال 2024 برای دلار آمریکا آسیب‌پذیر خواهد بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.