پس از حمله حوثی‌ها به کشتی کانتینری، Maersk سفرهای دریایی در دریای سرخ را متوقف کرد

Maersk-سفرهای-دریایی-در-دریای-سرخ-را-متوقف-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

مرسک (Maersk) روز یکشنبه اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران به یک کشتی کانتینری متعلق به این شرکت حمله کردند که منجر به توقف تمام حرکت‌های دریایی این شرکت از طریق دریای سرخ برای 48 ساعت شد.

این حمله آخرین اقدام توسط شبه‌نظامیان حوثی در یمن بود، که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند تا حمایت خود را از گروه اسلام‌گرای فلسطینی حماس که با اسرائیل در غزه در حال جنگ است، نشان دهند.

نیروی نظامی ایالات متحده اعلام کرد که هلیکوپترهای نیروی دریایی ایالات متحده سه تا از چهار قایق کوچک مورد استفاده شبه‌نظامیان برای حمله به کشتی مرسک هانگژو (Hangzhou) در جنوب دریای سرخ را شب روز شنبه غرق کردند.

مرسک اعلام کرد که خدمه روی کشتی مرسک گزارش دادند که در تاریخ 30 دسامبر حدود ساعت 18:30 به وقت اروپای مرکزی، زمانی که کشتی در 55 مایل دریایی جنوب غربی الحدیده بود، درخششی روی عرشه مشاهده شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در بیانیه‌ای اعلام کرد که هلیکوپترهای متعلق به USS Eisenhower و USS Gravely که به تماس‌های اضطراری از کشتی مرسک هانگژو پاسخ دادند، به قایق‌های حوثی آتش گشودند و سه تا از این قایق‌ها را در دفاع از خود بدون هیچ بازمانده‌ای غرق کردند.

بیانیه‌ای در پلتفرم رسانه اجتماعی X اعلام کرد که چهارمین قایق از منطقه فرار کرد.

مرسک اعلام کرد که خدمه کشتی مرسک هانگژو در امنیت کامل بودند و هیچ نشانه‌ای از آتش‌سوزی روی کشتی وجود نداشت که به طور کامل قابل هدایت بود و سفر خود به سمت شمال به بندر سوئز را ادامه داد.

این کشتی با پرچم سنگاپور که ظرفیت حمل 14,000 کانتینر را داشت، در حال حرکت از مبدأ سنگاپور بود.

نظر شما در مورد مقابله حوثی‌ها با کشتی‌های با مقصد اسرائیل در حمایت از جنبش حماس چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از حمله حوثی‌ها به کشتی کانتینری، Maersk سفرهای دریایی در دریای سرخ را متوقف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.