اتحادیه اروپا تنها 6 درصد از نرخ هش استخراج بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهد، ایالات متحده به طور قابل توجهی از چین جلوتر است

اتحادیه-اروپا-تنها-6-درصد-از-نرخ-هش-استخراج-بیت-کوین-را-به-خود-اختصتص-می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس گزارش جدیدی که اخیراً منتشر شده است، کشورهای اتحادیه اروپا در مجموع 6 درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهند، در حالی که ایالات متحده به عنوان شماره یک جهان در استخراج بیت کوین ظهور کرده است. با این حال، چشم‌انداز استخراج بیت کوین این بلوک اقتصادی با تنش‌های ژئوپلیتیک و وابستگی منطقه به انرژی محدود می‌شود.

چشم‌انداز استخراج بیت کوین اتحادیه اروپا

بر اساس آخرین گزارش بانکلس تایمز (Bankless Times) در مورد استخراج بیت کوین، 28 کشور تشکیل‌دهنده اتحادیه اروپا (EU) در مجموع 6 درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهند. از طرف دیگر، ایرلند، که تولید ناخالص داخلی (GDP) آن در سال 2023 به میزان 115 میلیارد دلار تقریباً 160 برابر کمتر از تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا است، 2 درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

با وجود پتانسیل برای افزایش سهم خود از نرخ هش شبکه بیت کوین، کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل عدم داشتن زیرساخت‌های لازم برای رسیدن به این هدف عقب مانده‌اند. در این رابطه، آلیس لیتهام (Alice Leetham) از بانکلس تایمز با اشاره به داده‌های گزارش گفت:

“اتحادیه اروپا ظرفیت و توانایی بهبود نرخ هش خود را دارد. استخراج در حال حاضر پیشرفته‌ترین و سودآورترین مرز در اکوسیستم کریپتو است. اما برای بهره‌مندی از آن، آن‌ها باید زمینه‌های لازم را فراهم کنند.”

با این حال، چشم‌اندازهای استخراج بیت کوین این بلوک اقتصادی به شدت تحت تأثیر تنش‌های ژئوپلیتیک و وابستگی به انرژی قرار دارد. این مسئله، به همراه کمبود چارچوب‌های نظارتی عمومی برای نظارت بر استخراج، اغلب باعث آسیب‌پذیری و نااطمینانی استخراج‌کنندگان می‌شود.

در همین حال، داده‌های گزارش نشان می‌دهد که ایالات متحده اکنون با اختصاص دادن 38 درصد از نرخ هش شبکهبه خود به عنوان پیشرو در استخراج بیت کوین در میان کشورها شناخته می‌شود. چین، که اخیراً بیش از 50 درصد از نرخ هش شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده بود، در جایگاه دوم با 21 درصد قرار دارد، و به دنبال آن قزاقستان (13 درصد) و کانادا (7 درصد) در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. روسیه با 5 درصد پنجمین کشور برتر محسوب می‌شود.

برای پاسخگویی به نگرانی‌ها در مورد وابستگی بیش از حد استخراج بیت کوین به برق تولیدی از سوخت‌های فسیلی، گزارش بانکلس تایمز اعلام کرده است که «چشم‌انداز قدرت آینده برای استخراج بیت کوین، انرژی تجدیدپذیر است.» انتظار می‌رود این موضوع با کاهش پیش‌بینی شده 15 تا 25 درصدی هزینه‌های انرژی خورشیدی، همراه با افزایش سهم برق تولیدی از انرژی بادی ممکن شود.

نظر شما در مورد سهم اتحادیه اروپا در نرخ هش استخراج بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اتحادیه اروپا تنها 6 درصد از نرخ هش استخراج بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهد، ایالات متحده به طور قابل توجهی از چین جلوتر است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.