کاهش بیش از حد انتظار فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر

کاهش بیش از حد انتظار فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر
آنچه در این مقاله میخوانید

فعالیت تولیدی چین در دسامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و بیش از حد انتظار تضعیف شد، زیرا صاحبان کارخانه‌ها با تقاضای ضعیف دست و پنجه نرم کردند که باعث شد چشم‌انداز بهبود اقتصادی این کشور مخدوش شود.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، شاخص رسمی مدیران خرید در دسامبر از 49.4 در ماه قبل به 49.0 کاهش یافت که کمتر از 50 علامت رشد جداکننده از انقباض و ضعیف‌تر از میانگین پیش‌بینی 49.5 در نظرسنجی رویترز بود.

بانک مرکزی چین روز پنجشنبه اعلام کرد که در بحبوحه نشانه‌هایی از افزایش فشارهای کاهش تورم، تعدیل‌های سیاستی را برای حمایت از اقتصاد و تقویت مجدد قیمت‌ها افزایش خواهد داد.

در اوایل ماه جاری، رهبران ارشد چین در یک نشست کلیدی برای ترسیم مسیر اقتصادی برای سال 2024 متعهد شدند که گام‌های بیشتری برای حمایت از بهبود سال آینده بردارند.

پنج تا از بزرگترین بانک‌های دولتی چین در 22 دسامبر نرخ بهره برخی از سپرده‌ها را کاهش دادند.

دولت در ماه‌های اخیر مجموعه‌ای از سیاست‌ها را برای تقویت بهبود ضعیف پس از همه‌گیری، که به دلیل رکود دارایی، خطرات بدهی دولت محلی و تقاضای خارجی نرم مهار شده است، ارائه کرده است.

قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه نوامبر به بیشترین سرعت در سه سال اخیر سقوط کرد، در حالی که کاهش تورم کارخانه‌ها به دلیل تقاضای ضعیف داخلی افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره کاهش بیش از حد انتظار فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.