گزارش روزانه بازار فارکس، 2 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فاکس-2-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از انتشار آمار ضعیف از تولید چین، ارزش سهام آسیایی یک شبه کاهش یافت.
  • ارزش ین ژاپن صبح امروز پس از زلزله دیروز ضعیف شد.
  • پس از اعزام کشتی جنگی ایران به دریای سرخ، قیمت نفت یک شبه افزایش یافت.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیا در طول شب کاهش یافت در حالی که قراردادهای آتی S&P 500 پس از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار کارخانه‌های چینی در محدوده‌های معینی معامله شدند، که این داده‌ها سایه‌ای بر داده‌های قوی مربوطبه شاخص مدیران خرید (PMI) انداختند. شاخص‌های مدیران خرید (PMI) تولید چین به 49 رسید در حالی که فعالان بازارها انتظار برآورد 49.6 را داشتند و این روند نشان‌دهنده کاهش مداوم در چین در آغاز ورود به سال 2024 بود. در جای دیگر دلار آمریکا در معاملات اولیه صبح کمی قدرت گرفت در حالی که بازارها منتظر انتشار داده‌های مربوط به اشتغال غیرکشاورزی و بیکاری در انتهای هفته هستند (بلومبرگ).
  • در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال ارزیابی تأثیر زلزله دیروز هستند، ارزش ین ژاپن (JPY) در طول ساعات معاملاتی آسیا پایین آمد. زلزله دیروز شمال غربی ژاپن را لرزاند و هشدارهای گسترده سونامی را در سراسر ساحل شمالی به همراه داشت، که یک موج 1.25 متری خسارت‌هایی را در ساحل شمالی ایجاد کرد. ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح 0.49 درصد افزایش یافت (بلومبرگ).
  • پس از آن که ایران در پاسخ به غرق کردن 3 قایق توسط نیروی دریایی ایالات متحده در طول آخر هفته، یک کشتی جنگی به دریای سرخ فرستاد و به تنش‌ها در منطقه دامن زد، قیمت نفت شبانه افزایش یافت. نفت برنت (Brent) پس از کاهش بیش از 5 درصد در مدت 3 روز پیش از سال نو، به بالاتر از 78 دلار برای هر بشکه صعود کرد (بلومبرگ).
  • علی‌رغم افزایش تنش‌ها در دریای سرخ، نیروهای نظامی اسرائیل هزاران سرباز را از نوار غزه خارج کردند، که بازارها آن را به عنوان احتمال حرکت به سمت یک درگیری کم شدت‌تر علیه حماس تفسیر کرده‌اند که می‌تواند قیمت‌های نفت را در بلندمدت کاهش دهد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 2 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.