قانون جدید مالیات رمزارزها در ایالات متحده اجرا می‌شود: معاملات 10,000 دلاری یا بیشتر باید ظرف 15 روز به IRS گزارش شود

قانون-جدید-مالیات-رمزارزها
آنچه در این مقاله میخوانید

یک قانون جدید گزارش‌دهی مالیاتی در ایالات متحده به اجرا درآمده است. از تاریخ 1 ژانویه (11 دی)، تمام شهروندان آمریکایی که 10,000 دلار یا بیشتر در رمزارزها در طی تجارت یا کسب و کار خود دریافت می‌کنند، باید ظرف 15 روز گزارشی را به سازمان درآمد داخلی (IRS) ارسال کنند. مرکز کوین (Coin Center) هشدار داد: “اگر شما گزارشی را ظرف 15 روز از دریافت تراکنش ارسال نکنید، ممکن است به جرم بزه محکوم شوید”.

قانون جدید مالیاتی رمزارز از 1 ژانویه اجرایی می‌شود

یکی از حامیان سیاست رمزارز مرکز کوین در یک پست وبلاگی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که از تاریخ 1 ژانویه 2024، قانون سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و فرصت‌های شغلی، که در نوامبر 2021 تصویب شد، خواستار آن است که “هر کسی که 10,000 دلار یا بیشتر در رمزارزها در طی تجارت یا کسب و کار خود دریافت می‌کند، باید گزارشی در مورد آن تراکنش به IRS ارائه دهد”.

جری بریتو (Jerry Brito)، مدیر اجرایی مرکز کوین توضیح داد: “علاوه بر سایر موارد، این گزارش باید شامل، نام، آدرس و شماره تأمین اجتماعی شخصی که وجوه از آن دریافت شده، میزان دریافتی، و تاریخ و ماهیت تراکنش باشد”. او افزود:

“این قانون از تاریخ 1 ژانویه اجرایی شد و همه آمریکایی‌ها اکنون ملزم به رعایت آن هستند … اگر شما گزارشی را ظرف 15 روز از دریافت تراکنش ارسال نکنید، ممکن است به جرم بِزِه محکوم شوید.”

مرکز کوین یک مرکز تحقیقاتی و حمایتی غیرانتفاعی پیشرو است که بر مسائل مربوط به سیاست عمومی مرتبط با رمزارزها تمرکز دارد. این سازمان در ژوئن 2022 علیه وزارت خزانه‌داری شکایت کرد و مشروعیت این قانون جدید رمزارز را به چالش کشید. با این حال، بریتو تأکید کرد که “پرونده هنوز در دادگاه‌ها است” و هشدار داد: “متأسفانه در حال حاضر، تعهد به تبعیت وجود دارد – اما روشن نیست که چگونه کسی می‌تواند از این قانون تبعیت کند.”

این مدیر اجرایی چالش‌های بالقوه‌ای را در رعایت مقررات جدید بیان کرد. او سخنان خود را به این صورت آغاز کرد: “به عنوان مثال، اگر یک ماینر یا تاییدکننده پاداش بلاکی بیش از 10,000 دلار دریافت کند، نام، آدرس و شماره تأمین اجتماعی چه کسی را گزارش می‌کنند؟. اگر شما در یک مبادله غیرمتمرکز زنجیره‌ای از رمزارز به رمزارز شرکت کنید و بنابراین 10,000 دلار در رمزارز دریافت کنید، چه کسی را گزارش می‌کنید؟ و با چه استانداردی باید ارزیابی کنید که آیا مقداری از یک رمزارز خاص معادل بیش از 10,000 دلار است؟”

او همچنین پرسید وقتی کسی رمزارزی، مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH)، به صورت ناشناس به یک آدرس عمومی اهدا می‌کند، گیرنده چه کسی را به عنوان اهداکننده فهرست می‌کند؟ این مدیر اجرایی تأکید کرد: “این‌ها همه سوالاتی هستند که وزارت خزانه‌داری هنوز پاسخ نداده است”.

بریتو با اشاره به این که سازمان درآمد داخلی (IRS) “هیچ دستورالعملی برای پاسخ به این سوالات و سایر سوالات صادر نکرده است”، خاطرنشان کرد که در حال حاضر هیچ فرمی توسط وزارت خزانه‌داری برای گزارش تراکنش‌های رمزارزی ارائه نشده است.

او توضیح داد: “وزیر خواسته است ‘پول نقد’ را با استفاده از فرم 8300 گزارش کند، اما توضیح نداده است که چگونه رمزارز، که اکنون یک نوع ‘پول نقد’ قانونی است، باید در این فرم گزارش شود.” او افزود: “فرم 8300 امروز به FinCEN [شبکه اجرای جرایم مالی] و همچنین به IRS ارسال می‌شود. برخلاف تراکنش‌های پول نقد فیزیکی، FinCEN هیچ اختیاری برای جمع‌آوری گزارش‌های مربوط به تراکنش‌های رمزارزی ندارد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که فرم 8300 را به آنجا ارسال کنید.”

بریتو همچنین توضیح داد که این قانون شامل افراد و همچنین صاحبان کسب‌وکارها می‌شود. او در یک پست در پلتفرم  X روز سه‌شنبه توضیح داد:

“اگر افراد در طی تجارت یا کسب‌وکار خود 10,000 دلار یا بیشتر دریافت کنند، این تعهد در مورد آنها اعمال می‌شود و نه فقط صاحبان ‘کسب‌وکارها’. بنابراین، اگر من یک ماینر هستم (حتی به عنوان یک فرد) تحت پوشش این قانون هستم. همچنین، اگر من یک معامله‌گر روزانه هستم، (حتی به عنوان یک فرد) تحت پوشش این قانون قرار دارم.”

علاوه بر این، او خاطرنشان کرد: “اگر من یک هنرمند NFT [توکن غیرقابل تعویض] باشم، حتی اگر کسب‌وکاری به راه نینداخته باشم و غیره، این مورد شامل من نیز خواهد شد.”

او در حالی که تاکید می‌کرد: “باز هم، نه تنها ‘ صاحبان کسب‌وکارها’، بلکه افراد نیز اگر در طی تجارت یا کسب‌وکار خود وجوهی را دریافت کنند، باید از این قانون تبعیت کنند”، این مدیر اجرایی مرکز کوین اظهار داشت: “با تمام این حرف‌ها، ‘تجارت یا کسب‌وکار’ چه تعریفی دارد؟ خوب، این مسئله از دستورالعمل‌های وزارت خزانه‌داری تا به امروز کاملاً روشن نیست. هیچ قانون مشخص و واضحی که من پیدا کنم وجود ندارد.”

نظر شما در مورد این قانون گزارش‌دهی مالیاتی جدید که از آمریکایی‌هایی که 10,000 دلار یا بیشتر به صورت رمزارز دریافت می‌کنند، می‌خواهد تا ظرف 15 روز تراکنش‌ها را به IRS گزارش دهند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قانون جدید مالیات رمزارزها در ایالات متحده اجرا می‌شود: معاملات 10,000 دلاری یا بیشتر باید ظرف 15 روز به IRS گزارش شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.