گزارش روزانه بازار فارکس، 4 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-4-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که بازده اوراق قرضه دولتی چین به پایین‌ترین حد خود در 3 سال گذشته رسید، ارزش سهام آسیایی کاهش یافت.
  • نشست ماه دسامبر کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در برابر انتظارات برای تسهیل سریع عقب نشینی کرد.
  • پس از وقوع انفجارهای پیاپی در ایران، قیمت نفت 3 درصد افزایش یافت.

اخبار بازار

  • پس از آن که دیروز به دلیل گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که بانک خلق چین( PBOC) در سال جاری به دلیل داده‌های اقتصادی ضعیف و مداوم، نرخ‌ها را کاهش خواهد داد، بازار اوراق قرضه چینی رشد کرد، سهام آسیایی در طول شب با کاهش معامله شدند. بازدهی اوراق بهادار ده ساله دولتی به 2.54 درصد در طول شب، کمترین میزان از آوریل 2020، رسید و موضع نزولی مداوم سرمایه‌گذاران نسبت به چین را تقویت کرد. در جای دیگر، شاخص ترکیبی Caixin چین کمی بالاتر از حد انتظارات با 52.6 در مقایسه با برآورد ماه قبل 51.6  ثبت شد (بلومبرگ).
  • همانطور که انتظار می‌رفت، صورت‌جلسات نشست ماه دسامبر کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) تنها با اشاره غیرمستقیم به بحث‌های کاهش نرخ، و تأکید بر این که کمیته فدرال بازار باز قصد دارد سیاست‌های خود را به شکل وابسته به داده‌ها اجرا کند، در مقابل انتظارات برای کاهش سریع قیمت‌ها مقاومت کرد. آنها برنامه‌ریزی کرده‌اند که موضع سیاستی محدودکننده‌ای را برای مدتی حفظ کنند تا زمانی که تورم به طور پایدار به سمت 2 درصد کاهش یابد. داده‌های JOLTS و ISM ایالات متحده نیز دیروز منتشر شد و به طور کلی، کمی بهتر از ماه گذشته، مطابق با انتظارات بود. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که این برآورد نظر آنها را تقویت می‌کند که فعالان بازار در حال بر اساس کاهش نرخ‌های متعددی در منحنی فدرال رزرو قیمت‌گذاری کرده‌اند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • پس از وقوع انفجارهایی تروریستی در یک استان مرکزی در ایران که بیش از 100 نفر را به شهادت رساند، قیمت نفت دیروز 3 درصد افزایش یافت. ایالات متحده اعلام کرده است که نه خود و نه اسرائیل در این حمله دخیل نبوده‌اند، که این امر به تنش‌های رو به رشد در منطقه خاورمیانه دامن خواهد زد. پس از این که این گروه حملات خود را در پاسخ به تنش‌های اسرائیل-فلسطین در سراسر منطقه افزایش داد، بیش از دوازده کشور به طور جداگانه، به گروه حوثی مورد حمایت ایران در یمن هشدار داده‌اند که به حملات خود به کشتی‌ها در دریای سرخ ادامه ندهند (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 4 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.