شرکت های عربستان سعودی هشدار دادند که افزایش قیمت سوخت توسط آرامکو ممکن است درآمد را کاهش دهد!

افزایش-قیمت-سوخت-توسط-آرامکو
آنچه در این مقاله میخوانید

چندین شرکت عربستان سعودی در بیانیه‌های قانونی در اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه اعلام کردند که تصمیم شرکت انرژی دولتی سعودی آرامکو (Aramco) برای افزایش قیمت مواد اولیه و سوخت برای امسال، هزینه‌های تولید را افزایش داده و سود را کاهش می‌دهد.

آرامکوی سعودی (2222.SE) این هفته از افزایش قیمت‌ها به شرکت‌های مستقر در پادشاهی خبر داده و اعلام کرده است که این افزایش از تاریخ 1 ژانویه (11 دی) اجرایی خواهد شد. آرامکو قیمت دیزل خرده‌فروشی برای سال 2024 را 53 درصد افزایش داده و به 1.15 ریال (0.3067 دلار) به ازای هر لیتر رسانده است، که سومین افزایش از سال 2016 محسوب می‌شود.

شرکت‌ها اعلام کرده‌اند که تأثیر ناشی از افزایش قیمت‌ها ممکن است از اولین فصل شروع شود و صاحبان کسب‌وکارها به دنبال راه‌هایی برای افزایش کارایی خود به منظور جبران هزینه‌های رو به افزایش هستند.

شرکت‌های نما کمیکالز (2210.SE)، سعودی سرامیک (2040.SE)، سیمان قصیم (3040.SE)، شرکت روغن پایه سعودی آرامکو (2223.SE) و پالایشگاه و پتروشیمی رابیغ (2380.SE) از جمله ده‌ها شرکتی هستند که گفته‌اند تحت تأثیر افزایش قیمت‌ها قرار گرفته‌اند.

شرکت تهیه و تولید کاغذ خاورمیانه (Middle East Company for Manufacturing and Producing Paper) در روز پنجشنبه (1202.SE) اعلام کرد که انتظار دارد تأثیر مالی افزایش قیمت‌ها، افزایش حدود 3 درصدی در کل هزینه‌های فروش سالانه باشد.

گروه سرمایه‌گذاری صنعتی عربستان سعودی در روز پنجشنبه اعلام کرد که شرکت‌های تابعه آن در سال جاری به دلیل افزایش سوخت با هزینه‌های تولید بیشتری روبرو هستند.

شاخص سهام تداول (Tadawul) عربستان سعودی در معاملات اولیه روز پنجشنبه 1.6 درصد کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره شرکت های عربستان سعودی هشدار دادند که افزایش قیمت سوخت توسط آرامکو ممکن است درآمد را کاهش دهد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.