انگلستان تا بهار به هدف تورم 2 درصدی خواهد رسید

انگلستان تا بهار به هدف تورم 2 درصدی خواهد رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

گلدمن ساکس و بلومبرگ اکونومیکس هر دو چشم‌انداز رشد خود را ارتقا دادند و پیش‌بینی کردند که بانک انگلستان از ماه می هزینه‌های استقراض را کاهش خواهد داد. بانک مرکزی ارقامی را منتشر کرد که نشان‌دهنده جهش مصوبات وام مسکن و استقراض مصرف‌کننده و کاهش آهسته عرضه پول است.

دن هنسون و آنا آندراد در اکونومیکس بلومبرگ در گزارشی که پنجشنبه منتشر شد نوشتند که بریتانیا را برای رشد متوسط و البته غیرقابل تماشایی در نیمه دوم سال قرار می‌دهد.

بازگشت اقتصادی می‌تواند به حزب محافظه کار ریشی سوناک، نخست وزیر، کمک کند، حزبی که در نظرسنجی‌ها پیش از انتخابات عمومی امسال حدود 20 امتیاز از اپوزیسیون کارگر عقب‌تر است. انتظارات بازار مبنی بر کاهش نرخ‌ها پیش از این، جرمی هانت، صدراعظم خزانه داری آمریکا را حدود 10 میلیارد پوند برای کاهش مالیاتی که او می‌خواهد در بودجه ماه مارس ارائه کند، به ارمغان آورده است.

جیمز موبرلی، اقتصاددان گلدمن، در یادداشتی نوشت: انتظارات برای نرخ بانکی طی سه ماه گذشته به دلیل رشد متوالی ملایم‌تر دستمزدها و داده‌های تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ما انتظار داریم که BOE در ماه می 2024 شروع به کاهش نرخ بهره کند و سپس با 25 واحد پایه در هر جلسه کاهش یابد.

BOE گفت که تعداد وام‌های مسکن که توسط وام‌دهندگان انگلیسی چراغ سبز نشان دادند در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت، زیرا کاهش هزینه‌های استقراض باعث بازگشت خریداران به بازار مسکن شد.

سانجی راجا، اقتصاددان ارشد دویچه بانک، نیز در وبلاگی با عنوان “هشت دلیل برای خوش‌بینی”، یادداشتی خوش‌بینانه را منتشر کرد. او انتظار دارد که تورم در آوریل یا می به هدف 2 درصد کاهش یابد و فکر می‌کند که ممکن است نرخ‌ها تا پایان سال به 4 درصد کاهش یابد. او گفت: فرود نرم همچنان مورد اصلی ماست.

دیدگاه خود را درباره انگلستان تا بهار به هدف تورم 2 درصدی خواهد رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.